استرداد کلاهبردار 6.5 میلیون یورویی ارز دیجیتال به کشور


استرداد کلاهبردار 6.5 میلیون یورویی ارز دیجیتال به کشور

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد فردی که در پوشش ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری ۶.۵ میلیون یورویی کرده بود، به کشور خبر داد.

استرداد کلاهبردار 6.5 میلیون یورویی ارز دیجیتال به کشور

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مراجع قضائی، مبنی بر کلاهبرداری فردی از یکی از شهروندان و متواری شدن وی به یکی از کشور‌های منطقه، بلافاصله موضوع در دستورکار ماموران پلیس بین الملل فراجا قرار گرفت.

وی درباره جزئیات اقدامات مجرمانه این فرد گفت: این متهم با همدستی افراد دیگری، پس از تشکیل شبکه کلاهبرداری و ادعای اینکه میزان قابل توجهی ارز در یکی از کشور‌های همسایه در اختیار دارد، اقدام به جلب اعتماد شاکی کرده و از این طریق مبلغ ۶.۵ میلیون یورو را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و پس از تصاحب مبلغ یاد شده به خارج از کشور متواری شده است.

کریمی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر شده و موضوع تعقیب بین‌المللی متهم در دستورکار اینترپل کشور محل اختفاء وی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین الملل فراجا خاطرنشان کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر و در نهایت از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور برگردانده و برای جهت رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضائی شد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان