کودک فلسطینی خطاب به مرزبان مصری: اسلحه‌ات را به من بده


کودک فلسطینی خطاب به مرزبان مصری: اسلحه‌ات را به من بده

کودکان فلسطینی که برای در امان ماندن از حملات رژیم صهیونیستی پشت مرز مصر مانده‌اند از مرزبانان برای مبارزه با صهیونیست‌ها اسلحه خواستند.

کودک فلسطینی خطاب به مرزبان مصری: اسلحه‌ات را به من بده

به گزارش راهبرد معاصر، فعالان در شبکه‌های اجتماعی امروز سه شنبه کلیپی را پخش کردند که نشان می‌داد کودکان نوار غزه در حال صحبت با یک سرباز مصری در مرز فلسطین و مصر هستند.

براساس گزارش عربی پست، یکی از بچه‌ها که مقابل یکی از برج‌های دیده بانی ایستاده بود از سرباز مصری پرسید: «جنگ طولانی خواهد شد؟!» و بچه دیگری به او گفت: «اسلحه خود را بده، ما می‌جنگیم».

منطقه رفح در مرز فلسطین و مصر شاهد ازدحام آوارگان فلسطینی است که در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه به اجبار از خانه‌های خود آواره شده اند.

پس از آنکه ارتش اسرائیل از آغاز تهاجم زمینی خود به نوار در ۲۷ اکتبر، صد‌ها هزار فلسطینی را از شمال مجبور به فرار به جنوب کرد، برآورد‌های بین المللی نشان می‌دهد که بین ۱.۲ تا ۱.۴ میلیون فلسطینی در رفح زندگی می‌کنند. صهیونیست‌ها پیش از این اعلام کرده بودند رفح یک منطقه امن است. اما صهیونیست‌ها چندین بار به این منطقه حمله کردند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

این در حالی است که هشدار‌های بین المللی و سازمان ملل علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات زمینی در شهر رفح در مرز فلسطین و مصر ادامه دارد. یکشنبه گذشته، شرکت رادیویی رژیم صهیونیستی گفت که ارتش صهیونیستی طرح عملیاتی را برای آغاز تهاجم زمینی به رفح، که آخرین پناهگاه آوارگان در بخش آسیب دیده است، تصویب کرده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز کرده است که تا امروز سه شنبه ۲۸۴۷۳ شهید و ۶۸۱۴۶ مجروح که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند و هزاران مفقود در زیر آوار برجای گذاشت./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!