رد ادعای روزنامه دولت توسط یک مقام وزارت صمت!


مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت ضمن رد ادعای ابهامات موجود در گارانتی خودرو‌های وارداتی گفت: طبق تبصره ماده ۴ آیین نامه، مجوز ثبت سفارش برای واردات یک نوع اتومبیل زمانی صادر می‌شود که مسائل مربوط به تاییده تامین قطعات یدکی و یا ارائه خدمات پس از فروش آن احصا شده باشد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روزنامه ایران اخیراً با درج گزارشی در صفحه اقتصادی خود، نکاتی را پیرامون ابهامات موجود در فرایند گارانتی خودرو‌های وارداتی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش به خریداران این نوع اتومبیل‌ها بیان کرده است.

رد ادعای روزنامه دولت توسط یک مقام وزارت صمت!
در گزارش مذکور دو نکته برای این مسئله مطرح شده؛ نکته اول به ناتوانی شرکت‌های واردکننده در گارانتی خودرو‌های مدرن اشاره دارد و در پس آن، نکته دوم هم معطوف به تعداد نمایندگی‌ها ارائه دهنده خدمات پس از فروش است.


«حمید محله‌ای» مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون صحت این موارد اظهار کرد: مسائل مربوط به گارانتی خودرو‌های خارجی، قبل از ورود آن‌ها به کشور احصا شده است؛ تنها در صورت تعیین تکلیف این موضوع است که اجازه واردات به یک نوع خودرو داده می‌شود.


مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در پاسخ به سوالی پیرامون ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های واردکننده، گفت: انجام این کار لزوماً مختص به آن‌ها نبوده و طبق تبصره ماده ۴ آیین نامه واردات خودرو، صدور ثبت سفارش این اتومبیل‌‎ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مستلزم اخذ تاییده تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش و همچنین رعایت ماده ۱۰ اصلاحی قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۱ است.


وی توضیح داد: پس از ارزیابی تمامی ابعاد فنی خودرو‌های وارداتی توسط بازرسی استاندارد، مجوز کفایت ارائه خدمات پس از فروش صادر و بعد از آن به شرکت واردکننده اجازه ثبت سفارش و همچنین واردات آن خودرو داده خواهد شد.


محله‌ای تاکید کرد: خودرو‌های حاضر در پایانه گمرکی کشور همگی ضوابط مربوط به گارانتی را دریافت کرده‌اند و حتی از شرکت‌های واردکننده آن‌ها هم تمامی تضامین‌های لازم اخذ شده است. اظهارات مطرح شده درباره خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی صرفاً یک فضا سازی بوده و ابهامی در آن وجود ندارد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک به پنج یا شش ماه است که مشخصات تک تک خودرو‌های وارداتی در مرحله ثبت در سامانه جامع گارانتی قرار دارد. اکنون تعهدات همه شرکت‌ها اعم از تولیدکننده و واردکننده خودرو در این سامانه قابل مشاهده است.


وی در پایان تصریح کرد: طبق قانون واردکنندگان خودرو متعهد شده‌اند به میزان ۲ درصد از ارزش وارداتشان، قطعات یدکی خودرو وارد کنند؛ در زمان بررسی استاندارد‌های اتومبیل، لوازم یدکی آن‌ها هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی