راه اندازی یک پروژه جدید مهمات‌سازی توسط آلمان و دانمارک


 راه اندازی یک پروژه جدید مهمات‌سازی توسط آلمان و دانمارک

اقتصادنیوز : همچنان که متحدان غربی اوکراین به بذل و بخشش از منابع و مهماتشان برای کمک به این کشور در جنگ با روسیه ادامه می‌دهند، رهبران آلمان و دانمارک مشترکا طی یک مراسم، پروژه ساخت یک کارخانه جدید مهمات‌سازی را افتتاح کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان به همراه «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک با هدف نشان دادن تلاش‌های اروپا برای افزایش تولید تسلیحات و مهمات برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه پروژه احداث یک کارخانه جدید ساخت مهمات را که قرار است توسط شرکت نظامی آلمانی «راین‌متال» در تاسیسات این شرکت در منطقه «اونترلوس» در شمال آلمان احداث شود، کلید زدند.

خبر مرتبط
سفر قریب الوقوع «زلنسکی» به آلمان و فرانسه

اقتصادنیوز : منابع آگاه در دولت اوکراین اعلام کردند که رییس‌جمهور این کشور اواخر این هفته به آلمان و فرانسه سفر خواهد کرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که قرار است این کارخانه حدود ۲۰۰۰۰۰ گلوله توپخانه در سال را به همراه بمب‌ها و مهمات دیگری همچون کلاهک‌ها تولید کند.

شرکت راینمتال متقبل هزینه ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه شده است.

شرکت راینمتال اعلام کرده که مهمات تولیدی در این کارخانه در درجه اول نیازهای ارتش آلمان را بر طرف می‌کند.

همچنین این شرکت اظهار داشته که مساله‌ای که در این پروژه در اولویت است شروع تولید در سریع‌ترین زمان ممکن بوده و انتظار دارد که ساخت این کارخانه حداقل حدود یک سال زمان ببرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان که به همراه وزیر دفاع دولتش و همچنین مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در این مراسم حضور پیدا کرد گفت که شرکت راینمتال «در حال ایجاد بنیانی برای تامین مهمات توپخانه به شکلی مستقل و فراتر از آن به شکلی پایدار، هم برای ارتش آلمان و هم شرکای ما در اروپا است.»

همچنین به نوشته «خبرگزاری آلمان»، شولتس با توجه به تعهد آلمان و متحدان اروپایی به ادامه دادن به کمک به اوکراین در جنگ با روسیه ساخت این کارخانه «دارای اهمیت ویژه» خواند.

او در موضعی جنگ طلبانه بیان داشت: «ما تا کنون توانسته‌ایم با برداشت‌های فراوان از انبارهایمان این کار را انجام دهیم اما این روند هر چه دشوارتر می‌شود. این مهم است که ما همه کار برای افزایش تولید در سطح جهانی انجام دهیم.»

صنایع تسلیحات سازی روسیه ظرفیتی بسیار بیشتر از اوکراین داشته و کی‌یف به سختی تلاش داشته با کمک گرفتن از متحدان غربی خود ظرفیت قدرت آتش خود را با روسیه برابر کند. اما اتحادیه اروپا با وجود آنکه مدتی پیش قول تولید یک میلیون گلوله توپ را برای اوکراین داده بود نتوانست این وعده خود را عملی کند و تنها یک سوم از این رقم را تولید کرد.

از سوی دیگر ادامه مصرف منابع و مهمات برای کمک به اوکراین باعث افزایش نگرانی‌ها در آلمان درباره تضعیف آمادگی نیروهای مسلح این کشور شده است.

آلمان برنامه خود را برای صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود در سال جاری میلادی برای بودجه نظامی اعلام کرده است. حدود یک دهه قبل ائتلاف ناتو اعضای خود را ملزم به تحقق هدف دو درصد تولید ناخالص داخلی برای بودجه نظامی کرده بود. آلمان در حال حاضر بعد از آمریکا دومین حامی نظامی اوکراین در جنگ با روسیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان