پیش‌بینی بورس امروز 24 بهمن 1402 / حرکات ناموزون شاخص با ساز ناکوک


پیش‌بینی بورس امروز 24 بهمن 1402 / حرکات ناموزون شاخص با ساز ناکوک

دیروز شاخص از مرز 2.1 میلیونی پایین رفت. آنچه که تداوم دارد تصمیمات و سیاست‌گذاری پیش‌بینی ناپذیر و خلق‌الساعه است که به بازار سهام و اعتماد معامله گران ضربه زده است.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. برای پیش‌بینی بورس امروز –سه‌شنبه 24 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 8 هزار و 203 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 5 هزار و 18 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 214 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 924 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت فراورده‌های نسوز پارس (کفپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) و شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فاسمین (شرکت کالسیمین)، ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و شفارس (شرکت صنایع شیمیایی فارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، مجتمع سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 48 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 34 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 303 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 14 درصدی به 219 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 24 بهمن 1402 / حرکات ناموزون شاخص با ساز ناکوک

پیش‌بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران بار دیگر ریزش کرد و از مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد پایین آمد. نمادهای شبندر، وبملت، شپنا، وغدیر، وپاسار و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، برای ششمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز 299 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 135 میلیارد تومان رسید.

بنابراین بازار نتوانست روند روز شنبه را ادامه دهد. انتقال نمادهای سایپا و ایران خودرو به تابلوی فرعی بازار دوم اتفاق مهم دیروز بود که اثر منفی بر بازار گذاشت. به نظر می‌رسد معامله گران سیگنال مثبتی دریافت نکرده‌اند و در شرایطی که شاخص می‌توانست در محدوده 2.1 میلیونی بماند، ریزش کرد. برخی آن را پولبک می‌دانند و در انتظار ریزش بیشتر هستند و برخی معتقدند بازار فعلا نوسان شدید نخواهد داشت و در محدوده فعلی نوسان کوتاه خواهد کرد. آنچه که تداوم دارد تصمیمات و سیاست گذاری پیش بینی ناپذیر و خلق الساعه است که به بازار سهام و اعتماد معامله گران ضربه زده است.

پیش‌بینی بورس امروز 24 بهمن 1402 / حرکات ناموزون شاخص با ساز ناکوک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق