بی‌حجاب‌های شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن هم متدینند هم انقلابی


بی‌حجاب‌های شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن هم متدینند هم انقلابی

«در اینجا هم مشکل شرعی و قانونی بدحجابی و شل‌حجابی به قوت خود باقی است و حتی امر به معروف و نهی از منکر هم ساقط نیست، اما ما این افراد را متدین، انقلابی و در مسیر حق می‌بینیم باز هم با مقادیری اشتباه و خطا.»

انتشار تصاویری از افراد بی حجاب در راپیمایی ۲۲ بهمن سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شده است.

روزنامه همشهری در این باره نوشته است:سوپرانقلابی‌های پشیمان و ضدانقلاب و برانداز برای آنکه اصل راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن و حضور خیره‌کننده مردم در آن به حاشیه برود، باز هم به حاشیه‌سازی پرداختند و حضور تنی چند از دختران و زنان شل‌حجاب یا بدحجاب را بهانه کردند تا ادعا کنند نظام در حوزه حجاب دچار «استاندارد دوگانه» است. در این یادداشت توضیح می‌دهیم که اتفاقا موضع نظام در این موضوع مشخص و معین و کاملا براساس «استانداردیگانه» است.

همه ما نمونه‌های زیادی دیده یا شنیده‌ایم که طرف خلافکار است، اما در آستانه ماه محرم دهانش را آب می‌کشد و به هیئت حسینی پا می‌گذارد. ممکن است -خدای ناکرده- باز به خلاف خود برگردد، اما ما از خود شخص اعراض نمی‌کنیم و به اعمال خطایش اعتراض داریم تا معلوم شود که خطایش به‌هیچ‌وجه مجاز یا مباح نیست، اما خود او آدم حق‌محور و متدینی است با مقادیری گناه و اشتباه. ممکن است خانمی اهل روضه، مسجد و مستحبات - باز هم خدای ناکرده - اهل غیبت هم باشد که گناهی کبیره و از زنا هم بدتر است، اما هیچ‌گاه به این زن مؤمنه به چشم یک زن ناسالم نگاه نمی‌کنیم؛ او هم یک فرد متدین و متشرع است با مقادیری اشتباه و خطا. در اینجا هم ما معاذالله مجوز گناه کبیره غیبت را صادر نکرده‌ایم!

به همین ترتیب، باید به دختران و زنانی که به انقلاب اسلامی، امام خمینی، رهبر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق عشق و ارادت دارند، اما به دلایل مختلف (از جمله ناآگاهی، سبک زندگی غلط شخصی یا خانوادگی، دوستان، محیط آموزشی، هیجانات دوران نوجوانی یا جوانی و حتی ابراز وجود از طریق مخالفت با برخی هنجار‌های اجتماعی) در موضوع حجاب اهل رعایت نیستند، به همین گونه نگاه کرد.

در اینجا هم مشکل شرعی و قانونی بدحجابی و شل‌حجابی به قوت خود باقی است و حتی امر به معروف و نهی از منکر هم ساقط نیست، اما ما این افراد را متدین، انقلابی و در مسیر حق می‌بینیم باز هم با مقادیری اشتباه و خطا.

آیا اگر مریم رجوی و دیگر زنان تروریست سازمان مجاهدین خلق، همگی با «حجاب کامل» اند، دلیلی بر متدین و متشرع بودن آن‌ها می‌شود؟! از آن‌طرف جولیا پطرس، یک زن مسیحی و قاعدتا بی‌حجاب لبنانی که سال‌هاست با ترانه‌هایی برای مجاهدین حزب‌الله و مقاومت لبنان و فلسطین مشهور شده است، با اینکه مسلمان نیست، حتما در جبهه حق و آزادگی جای دارد و برای او احترام فوق‌العاده قائلیم.

سؤال: آیا این حرف به معنای این است که ما امام خمینی، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شرکت در راهپیمایی روز‌های ۲۲ بهمن و قدس را «حق» می‌دانیم؟ حتما بله! اینها، هم حق هستند و هم معیار حق و باید دیگران را براساس دوری و نزدیکی با چارچوب‌های اصلی دینداری و نیز آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی بسنجیم و در این نظر با کسی تعارف نداریم.

برای جاافتادن بهتر مطلب به حدیث شریفی از امام موسی کاظم (ع) استناد می‌کنیم که به حضرت عرض کردند: بعضی از دوستان شناخته‌شده شما شراب می‌نوشند و مرتکب گناهان هلاکت‌بار می‌شوند، آیا از آن‌ها بیزاری جوییم؟ حضرت فرمود: از کار او بیزاری جویید، نه از خودش؛ او را دوست داشته باشید و کارش را دشمن بدارید. عرض کردند: می‌توانیم او را «فاسق» و «فاجر» بنامیم؟ فرمود نه! فاسق و فاجر آن کافری است که ما را انکار می‌کند و دشمن دوستان ماست؛ خداوند نخواسته دوست ما -گرچه گناهانی هم داشته باشد- فاسق و هرزه باشد، ولی شما او را فاسق‌العمل بگویید، اما مؤمن‌النفس و پلیدکردار، پاک‌جان و پاک‌بدن بدانید. او دم مرگ جانش به‌سختی گرفته می‌شود، اما پس از آن خدا را ملاقات می‌کند؛ درحالی‌که از گناهان پاک است. اگر هم در ابتدای کار، مشمول رحمت پروردگار نشود، با شفاعت پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) مشمول رحمت واسعه خدای متعال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!