صرف 150 هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل


صرف 150 هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل

مطابق گزارش وزیرکار حدود:۱۵۰هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است.

صرف 150 هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل

به گزارش راهبرد معاصر؛ تولید، یکی از محوری‌ترین راهبردهایی هست که می‌توان برای حل مشکلات اقتصادی کشور و کارآمدسازی نظام اقتصادی کشور از آن بهره برد، دولت سیزدهم با سیاست نهضت احیا با علم به اینکه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد و از مخمصه‌ای که تحریم‌کنندگان ایجاد کردند، فاصله بگیرد، برنامه جامع راه‌اندازی و احیای واحدهای اقتصادی را در دستورکار خود قرار داد.

صولت مرتضوی, وزیرکار با پیش بینی اینکه وضعیت اشتغال ایران تا 3سال آینده به استانداردهای جهانی می‌رسد می گوید:150هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 18 قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است.

وی در ادامه با ضرورت ایجاد اشتغال گفت: ایجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش های فنی حرفه ای، دانشگاه ها و هنرستان ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی 2سال قبل 4میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند و این نشان می دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.کشور در حوزه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبود منابع ندارد.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال از احیای 6000واحد نیمه‌فعال و راکد در دو سال سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از گام‌های مثبت و موثری که دولت برای رونق بازار کار برداشته احیای 6000بنگاه راکد و نیمه‌ فعال بوده که فعال شدن آنها تاثیر بسزایی در اشتغال کشور داشته است.

به گفته وی این واحدها با همکاری دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

بررسی گزارش ها بیانگر این است که در طول دولت سیزدهم 4هزار و 10واحد صنعتی احیا و ظرفیت 4هزار و 902واحد صنعتی افزایش یافته که در مجموع منجر به اشتغال زایی برای 92 هزار و 525نفر شده است.

بررسی آخرین آمار احیای واحدهای راکد نشان می‌دهد که در طول دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بالغ بر 4هزار و 10واحد راکد احیا شده که زمینه اشتغال 68هزار نفر را فراهم کرده است.

همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این تعداد واحد 557میلیارد و 105میلیون ریال بوده است. قرار است در قالب برنامه باز فعال سازی واحدهای راکد تا پایان دولت سیزدهم، 3هزار و 680واحد صنعتی دیگر احیا شود.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها افزایش ظرفیت واحدهای با ظرفیت کمتر از 50درصد بود که بر همین اساس ظرفیت 4هزار و 902واحد صنعتی افزایش یافت که از این طرق زمینه اشتغال برای 24هزار و 525نفر فراهم شده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان