مخالفت مجارستان با آغاز فوری مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو


مخالفت مجارستان با آغاز فوری مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر مجارستان گفت که بهترین چشم‌انداز برای اوکراین، تشکیل یک منطقه حائل میان روسیه و غرب خواهد بود؛ البته با تضمین‌های امنیتی.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان حین مناظره با «ولفگانگ شوسل» صدراعظم سابق اتریش، با ادعای او مبنی بر اینکه بحران اوکراین تنها در صورتی قابل حل است که آغاز فوری مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو با آغاز مذاکرات آتش‌بس همزمان شود، مخالفت کرد.

خبر مرتبط
این کشور پشت اوکراین را خالی کرد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نخواهد پیوست.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم، چه اوکراینی‌ها دوست داشته باشند و چه نپسندند، اوکراین روی نقشه جایی است که در آن قرار دارد. بهترین چشم‌انداز برای آن، تشکیل یک منطقه حائل میان روسیه و غرب خواهد بود؛ البته با تضمین‌های امنیتی.

به گفته اوربان، در غیر این صورت «اوکراین اراضی خود را از دست خواهد داد و روس‌ها دوباره و دوباره اوکراین را نابود خواهند کرد.» او تاکید کرد که مسکو «هرگز عضوی در اتحادیه اروپا و ناتو، مانند اوکراین را در نزدیکی خود نخواهد پذیرفت.»

خبر مرتبط
چرایی مخالفت خوانی آمریکا و آلمان با عضویت اوکراین در ناتو/ تنها راه مهار پوتین!

اقتصادنیوز: اوکراین و برخی از قوی‌ترین حامیان این بازیگر، ناتو را تحت فشار قرار می‌دهند تا به طور رسمی از کیف برای عضویت در ائتلاف نظامی دعوت کند، اما تلاش‌های این گروه از کشورها به واسطه عقب‌نشینی پنهان ایالات متحده و آلمان با چالش های جدی روبرو شده است.

طبق گزارش نشریه اتریشی «دی پرسه»، اوربان همچنین ادعاهای مقام‌های بروکسل و کی‌یف را مبنی بر اینکه اوکراین در حال «دفاع» از اروپاست، رد کرد. او گفت: «اوکراین به اروپایی‌ها هیچ امنیت اضافی نمی‌دهد، زیرا اکثر ما در حال حاضر اعضای ناتو هستیم، که بسیار قوی‌تر از روسیه است.» نخست‌وزیر مجارستان همچنین گفت، خطری مبنی بر حمله روسیه به یکی از اعضای این نهاد امنیتی نظامی وجود ندارد.

او همچنین استدلال صدراعظم سابق اتریش مبنی بر اینکه آتش‌بس به معنای شکست واقعی اوکراین است، رد کرد و گفت که این بستگی به این دارد که یک فرد آینده را چگونه ببیند زیرا کی‌یف ممکن است قلمروهای بیشتری را از دست بدهد.

به گفته اوربان، اتحادیه اروپا همچنین در موقعیتی نیست که بتواند مقدار کافی تسلیحات و پول را در اختیار اوکراین قرار دهد. او همچنین افزود که شهروندان این بلوک «ناراضی هستند زیرا دولت‌هایشان به شکلی مداوم به اوکراین کمک مالی ارائه می‌کنند.»

به گزارش راشا تودی، روسیه بارها نسبت به توسعه بدون نظارت ناتو در مرزهایش، به‌ویژه بعد از سقوط شوروی هشدار داده و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به تلاش اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل درگیری کنونی اشاره کرده است.

در دسامبر ۲۰۲۱، چند هفته پیش از آغاز جنگ، مسکو یک پیش‌نویس تضمین‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه کرده و از غرب خواست تا با درخواست الحاق کی‌یف به این بلوک نظامی مخالفت کرده و به مرزهای سال ۱۹۹۷ خود عقب‌نشینی کند، اما این درخواست رد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان