جام ملت‌های آسیا/قطر تمام جوایز را درو کردند


جام ملت‌های آسیا/قطر تمام جوایز را درو کردند

تیم ملی فوتبال قطر علاوه بر کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، تمام جوایز انفرادی و تیمی را نیز به نام خود ثبت کرد.

جام ملت‌های آسیا/قطر تمام جوایز را درو کردند

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم ملی قطر، مدافع عنوان قهرمانی در دیدار نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه لوسیل از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قضاوت «ما نینگ» داور چینی به مصاف تیم ملی اردن رفت و در نهایت این دیدار با ۳ گل اکرم عفیف از روی نقطه پنالتی با برتری ۳ بر یک میزبان به پایان رسید.

قطری‌ها بعد از کسب عنوان قهرمانی در مراسمی شکیل و زیبا، همانند مراسم اهدای کاپ قهرمانی به آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، جام قهرمانی را بالا سر بردند.

عفیف با گل‌هایی که در این دیدار به ثمر رساند موفق شد با ۸ گل، به عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها دست پیدا کند. این بازیکن علاوه بر ۸ گلی که به ثمر رساند، ۳ پاس گل نیز در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرد تا تاثیر زیادی در کسب عنوان قهرمانی عنابی‌ها داشته باشد. عفیف علاوه بر کسب جایزه آقای گلی، عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها را نیز به دست آورد.

بعد از عفیف، ایمن حسین مهاجم تیم ملی فوتبال عراق با ۶ گل زده در رده دوم جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا ایستاد. آیاسه یدا از ژاپن و یزن النعیمات از اردن نیز با چهار گل زده رتبه سوم جدول گلزنان جام هجدهم را به‌طور مشترک به خود اختصاص دادند.

مشعل برشام، گلر قطر نیز به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد. مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا جایزه بازی جوانمردانه این رقابت‌ها را هم به قطری‌ها دادند تا عنابی‌ها اجازه ندهند هیچ عنوانی از کشورشان خارج شود.

در این مراسم از گروه داوری فینال مسابقات نیز تجلیل و جوایزی به آن‌ها اهدا شد./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...