واکنش شهردار تهران به ادعا‌های مدیرعامل ایران خودرو


واکنش شهردار تهران به ادعا‌های مدیرعامل ایران خودرو

شهردار تهران به اظهارنظر مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها مبنی بر پرداخت نشدن پول اتوبوس‌های تولید شده توسط شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: ما هم پرداخت نقدی و هم تهاتر با ملک داشتیم

واکنش شهردار تهران به ادعا‌های مدیرعامل ایران خودرو

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی ظهر امروز- یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه بهره‌برداری از ۲۲ بازار میوه و تره بار شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما پنج هزار دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم که دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از تولید کننده داخلی و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از تولید کننده خارجی خریداری شده است.

او افزود: این اتوبوس‌ها کیفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند، اما ما اعلام کرده‌ایم که تولید داخل به اندازه نیاز ما نیست و نمی‌توانیم مردم را گرو بگیریم که چندین سال بعد اتوبوس‌ها را دریافت کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما طبق تعهدات پول را واریز کرده‌ایم و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم، تصریح کرد: اتوبوس‌هایی هم که از خارج از کشور خریداری کرده‌ایم با کیفیت وارد کشور می‌شود.

زاکانی ادامه داد: از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده داخلی ۵۰۰ دستگاه برقی و دو هزار دستگاه با استاندارد‌های روز دنیا دیزل هستند.

او درخصوص اظهارنظر مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم دریافت پول از شهرداری برای تولید اتوبوس، تصریح کرد: ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی که اخیرا از آن یاد شده است غیر از ۵ هزار اتوبوس اشاره شده است؛ به طوری که این اتوبوس‌ها قبلا خریدار شده بودند.

زاکانی اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی با خودروساز‌ها داریم و در خصوص اظهارنظری که انجام شده ما اسمی از خودروساز نیاورده‌ایم، اما اعلام کرده‌ایم در حوزه کیفیت اگر اتوبوس‌های داخلی کیفیت داشته باشند، خریداری می‌کنیم که در این رابطه بیان نادرستی مطرح شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما هم پرداخت نقدی و هم تهاتر با ملک داشتیم، گفت: پرداخت نقدی انجام شده و تهاتر هم جزو قرارداد بوده که ملک معرفی شده است، اما قیمت‌گذاری‌ها را براساس کارشناس رسمی اعلام کرده‌ایم که خودروساز از طریق کارگزاری برای قیمت‌گذاری عمل کرد و در مرحله بعد با کارگزاری به اختلاف خورده و شکایت کردند و خودشان محکوم شدند.

زاکانی افزود: از میان ۱۷۰ دستگاه اتوبوسی که خریداری شده بود باید بگویم که این دستگاه‌ها اشکالاتی داشتند که اشکالات را به مجموعه اعلام کردیم و گفتیم که ایرادات را رفع کنند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک