با این گنج بزرگ آمریکا جای چین را می‌گیرد


با این گنج بزرگ آمریکا جای چین را می‌گیرد

عناصر معدنی کمیاب، موادی هستند که برای گوشی‌های هوشمند، خودروهای هیبریدی و فناوری نظامی بسیار مهم هستند. کشف 2.34 میلیارد تن مواد معدنی کمیاب، می‌تواند آمریکا را به قطب مواد معدنی کمیاب تبدیل کند جایگاهی که اکنون در اختیار چین است.

تینا مزدکی: با کشف 2.34 میلیارد تن مواد معدنی کمیاب در ایالات متحده، آمریکا می‌تواند از چین پیشی بگیرد و رتبه اول جهان در مواد معدنی کمیاب را به خود اختصاص دهد. پیش از این، چین در جایگاه اول قرار داشت اما اکنون میزان مواد معدنی کمیاب کشف شده در ایالات متحده به قدری زیاد است که حتی در تصورات هم نمی‌گنجد. لازم به ذکر است که این مواد در گوشی‌های هوشمند، موتور خودروهای هیبریدی و فناوری‌های نظامی و موارد بسیار دیگری استفاده می‌شوند.

یک مسابقه!

تا کنون حدود 95 درصد عناصر معدنی کمیاب جهان را چین تامین می‌کرد و ایالات متحده نیز 74 درصد از نیاز خود را وارد می‌کرد. با این حال، چین در سال 2023 اعلام کرد که دیگر استخراج مواد معدنی کمیاب ممنوع است و بنظر می‌رسد با این پیام سعی در حفظ جایگاه خود دارد.

اولین حفاری‌های انجام شده در مارس 2023 حاکی از آن بود که ذخایری در شمال شرقی وایومینگ وجود داشت اما تلاش‌های بعدی 64 درصد بیشتر از آنچه که کشف شده را نشان داد. در کل همه نتایج نشان دهنده ظرفیت عظیم این پروژه است.

با این گنج بزرگ آمریکا جای چین را می‌گیرد

مواد معدنی کمیاب کشف شده در این سایت شامل اکسیدهای نئودیمیم، پرازئودیمیم، ساماریم، دیسپروزیم و تربیوم بود. آهنرباهای ساخته شده از نئودیمیم در هارد دیسک و تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، در حالی که پرازئودیمیم در آلیاژهای با استحکام بالا و در موتور هواپیماها استفاده می‌شود. همچنین دیسپروزیم برای ساخت میله‌های کنترل در راکتورهای هسته‌ای و تربیوم در لامپ‌های کم مصرف و لامپ‌های جیوه‌ای استفاده می‌شود.

در فرآیند استخراج از یک گودال که روی آن باز است استفاده می‌شود و رایج‌ترین روش مورد استفاده در سراسر جهان برای استخراج مواد معدنی است. در حالی که استخراج معادن روباز یک خطر زیست‌محیطی است، همچنان سریع‌ترین راه برای استخراج مواد معدنی به شمار می‌رود و شرکت‌ها می‌توانند با این روش تا روزی 20000 تن استخراج کنند. از طرفی در مقایسه با تونل‌هایی که کیلومترها زیر سطح زمین می‌روند، حفره‌هایی که روی سطح زمین قرار دارند برای کارگران نیز ایمن‌تر است.

منبع: dailymail

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871185

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا