پوتین: آمریکا تمامی رسانه‌های دنیا را کنترل می‌کند


به گزارش رکنا، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با مجری مشهور آمریکایی گفت کنترل رسانه های دنیا دست آمریکا است. «تاکر کارلسون»، مجری مشهور آمریکایی مصاحبه جنجالی خود با «ولادیمیر پوتین »،...

به گزارش رکنا، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با مجری مشهور آمریکایی گفت کنترل رسانه های دنیا دست آمریکا است. «تاکر کارلسون»، مجری مشهور آمریکایی مصاحبه جنجالی خود با «ولادیمیر پوتین »، رئیس‌جمهور روسیه را بامداد جمعه منتشر کرد.

کارلسون گفت ویدئوی این مصاحبه که بیش از ۲ ساعت است روز سه‌شنبه در مسکو، پایتخت روسیه ضبط شده است.

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد این نخستین بار است که پوتین مصاحبه‌ای با یک خبرنگار غربی انجام داده است.

کارلسون در این مصاحبه از پوتین پرسید چرا اگر می‌داند که انفجار در خط لوله نورداستریم توسط کشورهای غربی انجام شده شواهد مربوط به آن را ارائه نداده تا برنده یک جنگ تبلیغاتی شود؟

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ گفت: «در جنگ پروپاگاندا شکست دادن آمریکا کار بسیار دشواری است، زیرا ایالات متحده تمامی رسانه‌های دنیا و بسیاری از رسانه‌های اروپا را کنترل می‌کند.»

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: «ذی‌نفعِ نهاییِ بزرگترین رسانه‌های اروپا موسسات مالی آمریکایی هستند. این را نمی‌دانستید؟»

تاکر کارلسون یکی از مشهورترین مجری‌های شبکه فاکس‌نیوز بود. او آوریل ۲۰۲۳ بدون آنکه دلایلش تا کنون مشخص و اعلام شده باشد از این شبکه کنار گذاشته شد.

کارلسون در حال حاضر یک شرکت رسانه‌ای راه‌اندازی کرده است. او یکی از منتقدان حمایت‌های آمریکا از اوکراین است. وی قبل از آغاز جنگ اوکراین از حمله روسیه به این کشور حمایت کرده بود.

بسیاری از تحلیلگران در آمریکا از سفر کارلسون به مسکو برای انجام این مصاحبه به شدت انتقاد کرده‌اند. او قبل از انتشار این مصاحبه ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد به این دلیل قصد انجام این مصاحبه را داشته که رسانه‌های انگلیسی‌زبان «فاسد هستند-آنها به خواننده‌ها و بینندگانشان دروغ می‌گویند.»

او در آن ویدئو همچنین می‌گوید: «بسیاری از آمریکایی‌ها هیچ تصوری از اینکه چرا پوتین به اوکراین حمله کرد و اهداف او در حال حاضر چه هستند ندارد. دو سال از جنگی که در حال شکل دادن دنیا است می‌گذرد اما مردم آمریکا درباره آن چیزی نمی‌دانند.»

کارلسون اضافه کرد: «مردم هیچ تصور واقعی از اتفاقاتی که در این منطقه رخ می‌دهد ندارند. اما آنها باید بدانند چون دارند برای بخش اعظم آن بها می‌دهند.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه از اینکه آمریکا علی‌رغم داشتن مسائل و مشکلات داخلی خودش را درگیر جنگ اوکراین کرده انتقاد کرد. او درباره دخالت آمریکا در جنگ اوکراین گفت: «کار بهتری ندارید که انجام بدهید؟»

وی اضافه کرد: «شما مسائلی در خصوص مرزهایتان دارید، مسئله مهاجرت دارید، مسئله بدهی دارید که بیش از ۳۳ تریلیون دلار است. کار بهتری ندارید که باید در اوکراین بجنگید؟»



پوتین: آمریکا تمامی رسانه‌های دنیا را کنترل می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق