کدام نمایندگان فعلی و ادوار مجلس تایید یا رد صلاحیت شده‌اند؟


کدام نمایندگان فعلی و ادوار مجلس تایید یا رد صلاحیت شده‌اند؟

شب گذشته هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اتمام مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بیش از 73 درصد از داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش تجارت نیوز، براساس اعلام شورای نگهبان، تعداد نامزدهای این انتخابات به حدود 15 هزار نفر افزایش یافت.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده است که صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و ادوار در بررسی اخیر شورای نگهبان برای انتخابات اسفند ماه مشخص شده است.

از بین 26 نماینده فعلی مجلس که صلاحیت آنها رد شده بود، احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی، کمال علیپور خنکداری نماینده قائمشهر و رضا حاجی پور نماینده آمل تایید صلاحیت شدند و شهریار حیدری و جلال رشیدی کوچی نتوانستند نظر شورای نگهبان را به خود جلب کنند.

همچنین طبق پیگیری‌های انجام شده آقایان علی کریمی فیروزجایی، قاسم ساعدی، غلامرضا تاجگردون و سید نظام الدین موسوی که پیش‌تر تایید صلاحیت شده بودند در این مرحله توسط شورای نگهبان احراز صلاحیتشان مجددا مورد بررسی قرار گرفته شده بود که آقایان کریمی و ساعدی نتوانستند مجددا تایید صلاحیت شوند.

در بین نمایندگان شاخص ادوار نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نتواست تایید صلاحیت خود را از سوی شورای نگهبان کسب کند. همچنین صلاحیت جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم، هشتم و‌ نهم توسط شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تایید شده است.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو