واکنش حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده حزب‌الله عراق


واکنش حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده حزب‌الله عراق

حزب‌الله لبنان ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله عراق به دست اشغالگران آمریکایی را به شدت محکوم و تاکید کرد این تجاوز در ادامه تجاوزات آمریکا علیه ملت‌های منطقه بوده و نقض آشکار حاکمیت عراق است.

در ادامه واکنش‌ها به جنایت تروریستی جدید آمریکا در عراق که با شهادت یکی از فرماندهان گردان‌های حزب‌الله این کشور همراه بود، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای این جنایت آمریکا را به شدت محکوم و اعلام کرد، این تجاوز در ادامه جنایت‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه و یمن بوده و نقض آشکار حاکمیت وامنیت و ثبات عراق محسوب می‌گردد.

حزب‌الله تاکید کرد، این جنایت در چارچوب ادامه جنایاتی است که نیروهای اشغالگر آمریکایی علیه ملت‌های ما در عراق و سوریه و یمن انجام داده‌اند. جنبش‌های مقاومت در منطقه به مبارزان از فرزندان ملت عراق که به راه مقاومت و آزادی و ادامه حمایت از ملت مظلوم فلسطین پایبندند، اعتماد کامل دارند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است، این عملیات‌های جنایتکارانه و تروریستی، عزم و اراده مردم عراق برای پایبندی به این راه (راه مقاومت و آزادی و حمایت از مردم فلسطین) را افزایش خواهد داد.

حزب‌الله لبنان در پایان شهادت ابوباقر الساعدی، از فرماندهان حزب‌الله عراق را به این حزب و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که بامداد امروز ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق شهادت «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان این جنبش در حمله پهپادی تروریست‌های آمریکایی به یک خودرو در شرق بغداد را تائید کرد.

واکنش حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده حزب‌الله عراق

از سوی دیگر، سازمان تروریستی سنتکام(فرماندهی مرکزی آمریکا) رسما به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن یکی از فرماندهان حزب الله عراق اذعان کرد.

سنتکام مدعی شد: فرماندهی که در این عملیات هدف حمله قرار گرفت، مسئول برنامه ریزی مستقیم و مشارکت در حملات به نیروهای ما در منطقه بوده است.!

مرکز بخش اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز حمله پهپادی آمریکا در عراق را تائید کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد اقدام خصمانه جدید آمریکا در بغداد همه تفاهم‌های دو طرف را تضعیف می‌کند. ما طرف آمریکایی و نیروهای ائتلاف را مسئول عواقب این اقدامات خطرناک می دانیم که امنیت و ثبات کشور را تهدید می کند. این اقدام، دشمنی آشکار و نقض حاکمیت عراق است که منطقه را به سمت پیامدهای خطرناک سوق می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خروجی‌های شرقی پایتخت قفل شد