روسای جمهور روسیه و چین: آمریکا در امور کشورهای جهان دخالت می‌کند


روسای جمهور روسیه و چین: آمریکا در امور کشورهای جهان دخالت می‌کند

روسای جمهور چین و روسیه روز پنجشنبه در تماس یک ساعته ضمن تاکید بر ادامه همکاری راهبردی، آمریکا را به دخالت در امور کشورهای خود متهم کردند.

روسای جمهور روسیه و چین: آمریکا در امور کشورهای جهان دخالت می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر، کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او در تماسی تلفنی، آمریکا را به «دخالت» در امور کشورهای خود متهم کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» کرملین اعلام کرد شی و پوتین در تماس یک ساعته سیاست آمریکا در مداخله در امور داخلی سایر کشورها را محکوم کردند.

«یوری اوشاکوف» از مقام‌های کرملین گفت: «سران دو کشور متوجه هستند که ایالات متحده عملاًسیاست مهار مضاعف در قبال روسیه و چین را اجرا می‌کند.»

بر اساس این گزارش، غرب روابط روسیه و چین را که هر دو به دنبال گسترش نفوذ جهانی خود هستند با نگرانی ناظر است.از زمانی که غرب روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای تحریم کرد، مسکو به پکن به‌عنوان یک راه‌حل حیاتی اقتصادی نگاه می‌کند.

در همین حال، چین از واردات ارزان انرژی روسیه و دسترسی به منابع طبیعی عظیم، از جمله حمل و نقل گاز ثابت سود برده است. بر اساس داده‌های گمرک چین، تجارت بین دو کشور در ۲ سال گذشته افزایش یافته است و در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰.۱ میلیارد دلار رسید.

مقام‌های چین بارها ضمن تاکید بر ادامه روابط خوب خود با روسیه، خواستار توسل به گفت‌و‌گو و راه حل سیاسی به منظور پایان جنگ اوکراین شدند و پکن پیشنهادی ۱۲ بندی در این باره ارائه داد، اما آمریکا و متحدانش با این پیشنهاد مخالفت کرده‌ و حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی از اوکراین را برای ادامه جنگ با روسیه در پیش گرفته‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج