شرط سنی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد


شرط سنی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه‌ای با امضای رئیس‌جمهور شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۴ سال اعلام کرد که از سال تحصیلی آینده اعمال می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرد و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. در بخشی از این مصوبه آمده است: آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان سنجش به صورت سالانه یک بار و مستقل از آزمون سراسری برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، برای سال ۱۴۰۳ این آزمون همراه با نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در اردیبهشت ماه و در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلمان در هر یک از گروه‌های آزمایشی تحویل می‌شود، برگزار خواهد شد.

در پذیرش سال ۱۴۰۳ در صورت عدم تکمیل ظرفیت پذیرش، مرحله تکمیل ظرفیت با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با هماهنگی سازمان سنجش از میان داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت.

حداکثر سن مجاز برای ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام (مبنا اول مهر هر سال تحصیلی) است و این شرط برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ و پس از آن اعمال می‌شود.

در شرایطی که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرط سن ۲۴ سال تمام باید از سال تحصیلی آینده اعمال شود، هنوز تکلیف ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ مشخص نیست چرا که طبق رأی دیوان عدالت اداری، شرط سن دانشگاه فرهنگیان ابطال شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز شرط سن را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اعلام کرده است که متقاضیان کنکور ۱۴۰۳ را شامل نمی‌شود.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار ارائه فرصت مجدد برای ثبت‌نام داوطلبان بالای ۲۴ سال سن در کنکور ۱۴۰۳ شد که تا این لحظه موضوع محقق نشده است.

با این وضعیت آموزش و پرورش از اجرای رأی دیوان عدالت اداری استنکاف کرده است؛ در ماده ۱۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است: “در صورتی که محکوم علیه از اجرای رأی استنکاف نماید با رأی شعبه صادرکننده حکم به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود. ”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی