تست پایداری فونیکس آریزو 8 انجام شد، چالش برای سدان پرچمدار فونیکس + عکس


تست پایداری فونیکس آریزو 8 انجام شد، چالش برای سدان پرچمدار فونیکس + عکس

شرکت مدیران خودرو پس از رونمایی خودرو سدان پرچمدار فونیکس آریزو 8 برنامه بررسی تست پایداری این خودرو را در پیست شرکت تایرسازی بارز در استان کرمان برگزار کرد.خودروسازان برای اطمینان از ایمنی و پایداری خودروهای جدید، آنها را تحت...

شرکت مدیران خودرو پس از رونمایی خودرو سدان پرچمدار فونیکس آریزو 8 برنامه بررسی تست پایداری این خودرو را در پیست شرکت تایرسازی بارز در استان کرمان برگزار کرد.

خودروسازان برای اطمینان از ایمنی و پایداری خودروهای جدید، آنها را تحت آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین این آزمایش‌ها، تست پایداری است. در این تست، خودرو در شرایط واقعی رانندگی مانند دور زدن ناگهانی، ترمزگیری شدید و تغییر جهت سریع مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هدف از این تست، بررسی واکنش خودرو در شرایط حرکتی سخت و پیچیده است تا مشخص شود آیا خودرو کنترل‌پذیر باقی می‌ماند یا خیر. نتایج این تست‌ها معیار مناسبی برای تعیین ایمنی و پایداری خودرو محسوب می‌شود.

تست پایداری فونیکس آریزو 8 انجام شد، چالش برای سدان پرچمدار فونیکس + عکس آریزو 8 پرو

مشخصات فنی آریزو 8 پرو

آریزو 8 جدیدترین محصول شرکت فونیکس است که برخلاف سایر مدل‌های خانواده آریزو که عمدتاً با موتور 1.5 لیتری عرضه می‌شدند، این مدل با موتور 2 لیتری به بازار عرضه شده است. البته این خودرو در بازارهای بین‌المللی با 2 گزینه موتوری 1.6 لیتری و 2 لیتری نیز موجود است.

موتور آریزو 8 در بازار ایران، مجهز به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که توان تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور مشترک با مدل تیگو 8 پرو می‌باشد. قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن از نوع مولتی لینک است. وزن این خودرو 1539 کیلوگرم و شتاب 0 تا 100 آن 7.6 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

از نظر ظاهری، آریزو 8 دارای طراحی زیبا و جذابی است که در رده سدان‌های متوسط قرار می‌گیرد. جلوپنجره و چراغ‌های جلو طراحی منحصر بفردی دارند و خطوط ظاهری بدنه نیز بسیار شیک و مدرن طراحی شده‌اند.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج همزمان جوان ایرانی با 2 عروس زیبا ! / 2 دختر چرا قبول کردن !