رایزنی عربستان و آمریکا درباره تحولات منطقه‌


 رایزنی عربستان و آمریکا درباره تحولات منطقه‌

اقتصادنیوز : منابع خبری از بررسی آخرین تحولات منطقه در رایزنی تلفنی وزیر دفاع عربستان سعودی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، (واس)، خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف به بررسی ابعاد روابط راهبردی عربستان و آمریکا و زمینه‌های همکاری مشترک وزارتخانه‌های دفاع دو کشور و راه‌های ارتقای آن پرداختند.

وزیران دفاع عربستان سعودی و آمریکا همچنین درباره تحولات منطقه‌ و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این راستا گفت وگو و بر اهمیت برقراری آرامش اوضاع در منطقه به منظور دستیابی به امنیت و ثبات تاکید کردند.

خبر مرتبط
دیدار 2 نظامی ارشد ایران و عربستان+عکس

اقتصادنیوز: مقامات نظامی ایران و عربستان در دیداری بر گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی تاکید کردند.

این گفت وگوی تلفنی درحالی صورت گرفته که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصد در دور جدید سفر منطقه‌ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان سعودی شده است.

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان (رژیم) اسرائیل و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به گروه‌های مقاومت در سراسر سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می‌کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان عربستان و (رژیم) اسرائیل را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

بلینکن همچنین قرار است اواخر این هفته از مصر، قطر و تل آویو بازدید کند و برای پیشبرد گفت وگوهای مصر و قطر با حماس برای دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرای اسرائیلی تلاش کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا