لرزش اندام مهم‌ترین علامت شایع‌ترین بیماری مغزی پس از آلزایمر


لرزش اندام مهم‌ترین علامت شایع‌ترین بیماری مغزی پس از آلزایمر

ایتنا - پس از بیماری آلزایمر، شایع‌ترین بیماری مربوط به مغز، پارکینسون است که از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین علائم آن، لرزش اندام و عدم کنترل فرد در حرکت یک سمت بدن بوده و در افراد بالای ۶۰ سال معمولا بروز پیدا می‌کند.


فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب بیماری پارکینسون را شایع‌ترین بیماری تخریب‌کننده مغز پس از آلزایمر دانست که معتقد است در افراد بالای ۶۰ سال بیشتر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار شیوع این بیماری رو به افزایش است، گفت: «کندی حرکات، سفتی اندام‌ها و یا مفاصل از دیگر نشانه‌های ابتلاء به پارکینسون است و برخی مواقع سفتی در اندام‌ها به شکلی بروز می‌کند که با آرتریت و یا التهاب مفصل اشتباه گرفته می‌شود، در این موارد گاهی ایجاد درد تشخیص پارکینسون را دشوار یا به تعویق می‌اندازد.»

وی افزود فردی که دچار سفتی اندام است معمولاً با نشانه‌های دیگری مثل بی‌خوابی، درد مفاصل و حتی یبوست نیز مواجه می‌شود.

متخصصان معتقدند که عوامل محیطی و یا ژنتیکی در ابتلاء به این بیماری بی‌تأثیر نیست و امکان اینکه فرد دیگری در همان خانواده به این بیماری مبتلا شود بیش از ۱۵ درصد است.

در برخی موارد ممکن است مسمومیت با حشره‌کش‌ها و یا سموم دفع آفات نباتی، از نظر محیطی فرد را مبتلا کند و یا مسمومیت با برخی از فلزات سنگین، الکل اتیلیک، منوکسیدکربن نیز احتمال ابتلاء به پارکینسون را افزایش می‌دهد.

ضمن اینکه افرادی که به صورت خودسرانه از دارو خصوصاً داروهای روان استفاده می‌کنند، بیش از سایرین مستعد ابتلاء به این بیماری هستند و علائم پارکینسون در هر فرد تا فرد دیگر تغییر دارد و درمان این بیماری نیز فردی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا