اسرائیل کامیون امدادرسانی سازمان ملل به غزه را هدف قرار داد


اسرائیل کامیون امدادرسانی سازمان ملل به غزه را هدف قرار داد

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد یک کامیون امدادرسانی این سازمان توسط نیروی دریایی اسرائیل هدف قرار گرفته است.

اسرائیل کامیون امدادرسانی سازمان ملل به غزه را هدف قرار داد

به گزارش راهبرد معاصر؛ آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: نمی‌توانیم کمک‌های بشردوستانه را زیر بمباران و آتش تحویل دهیم.

آنروا تصریح کرد: دسترسی ایمن و پایدار بشردوستانه در همه جا از جمله شمال غزه ضروری است.

به گفته آنروا، این کامیون منتظر بارگیری مواد غذایی برای ارسال به شمال نوار غزه بود که هدف قرار گرفت.

"توماس وایت" مدیر آنروا نیز با انتشار تصاویر حمله اسرائیل به کامیون امدادرسانی به غزه اعلام کرد: صبح امروز یک کاروان مواد غذایی که منتظر حرکت به سمت شمال غزه بود مورد اصابت گلوله نیروی دریایی اسرائیل قرار گرفت. خوشبختانه هیچ کس زخمی نشد.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت که «فورا» قرارداد‌های کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می‌کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشور‌های اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ غزه، اعلام کرد شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج