غذای کنسروی نخورید تا مبتلا به سومین سرطان شایع دنیا نشوید


غذای کنسروی نخورید تا مبتلا به سومین سرطان شایع دنیا نشوید

به گزارش رکنا، دکتر علیرضا حسینی از سرطان روده بزرگ به عنوان سومین سرطان شایع دنیا نام برد و گفت: همین مساله ضرورت توجه به غربالگری و پیشگیری از این بیماری را افزایش می‌دهد. وی با بیان...

به گزارش رکنا، دکتر علیرضا حسینی از سرطان روده بزرگ به عنوان سومین سرطان شایع دنیا نام برد و گفت: همین مساله ضرورت توجه به غربالگری و پیشگیری از این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرطان روده بزرگ قابل پیشگیری است، گفت: علاوه بر ورزش کردن، نخوردن غذاهای کنسروی و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده، غربالگری نیز نقش مهمی در تشخیص به موقع و پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ به طور پلکانی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: یک پولیپ برای این که تبدیل به توده سرطانی و بدخیمی ‌شود به طور متوسط حدود ۷ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تشخیص به موقع و قطع زنجیره تبدیل پولیپ به سرطان بدخیم در پیشگیری و درمان موفقیت آمیز سرطان روده بزرگ نقش مهم و کلیدی دارد.

دکتر حسینی با بان اینکه هم اکنون در همه مراکز خدمات جامع سلامت این غربالگری انجام می‌شود، گفت: بیمار پس از شناسایی برای ارزیابی‌ و اقدامات تشخیصی تکمیلی به کلینیک تشخیص و غربالگری سرطان بیمارستان علامه بهلول گنابادی ارجاع می‌شود تا اقدامات تکمیلی مانند کولونوسکوپی برای او انجام شود.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور مردم نسبت به سخت و دردناک بودن کولونوسکوپی، خوشبختانه با استفاده از دارو، وجود دستگاه‌های پیشرفته و همکاران بیهوشی این کار به صورت ساده و بدون درد انجام می‌شود.


غذای کنسروی نخورید تا مبتلا به سومین سرطان شایع دنیا نشوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا