بی‌سابقه‌ترین بحران روانی در سرزمین‌های اشغالی


بی‌سابقه‌ترین بحران روانی در سرزمین‌های اشغالی

محافل رسمی رژیم صهیونیستی از بی‌سابقه‌ترین بحران روانی و اختلالات ذهنی موجود در سرزمین‌های اشغالی ناشی از جنگ غزه در میان نظامیان و دیگر ساکنان سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

مجله پزشکی انگلیسی لانسیت در گزارشی نوشت که تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به انحاء مختلف در معرض پیامدهای بی‌سابقه عملیات گروه‌های مقاومت در روز ۷ اکتبر قرار گرفته‌اند. این گزارش تاکید می‌کند که بحران روانی گسترده‌ای هم از نظر تعداد مبتلایان و هم از نظر عمق افسردگی مبتلایان در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده که آثار ملموسی بر سلامت روان ساکنان سرزمین‌های اشغالی دارد.

«موشه بار سیمانطوف» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت که حدود ۱۰۰ هزار نفر از ۷ اکتبر گذشته تاکنون دچار اختلالات و شوک روانی شده‌اند و حدود ۲۰۰ هزار نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

«اورئیل بوسو» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز گفت که اسراییل با بزرگترین بحران روانی در تاریخ خود مواجه شده است، علاوه بر اینکه بخش بهداشت روانی در اسراییل همواره دچار شکاف‌های عمیقی بوده است.

در همین راستا بخش بازپروری ارتش رژیم صهیونیستی نیز برنامه ویژه‌ای را برای کمک به نظامیانی که دچار اختلالات روانی ناشی از جنگ غزه شده‌اند، آغاز کرده است.

بی‌سابقه‌ترین بحران روانی در سرزمین‌های اشغالی

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این رابطه نوشت که تیم‌هایی متشکل از پرستاران و روان‌پزشکان تشکیل شده تا گرایش به خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی مبتلا به مشکلات و اختلالات روانی را بررسی کنند.

این روزنامه تصریح کرد که جنگ غزه هزینه سنگین جانی و مالی به اسراییل وارد کرده و مشکلات روانی به ویژه در میان نظامیانی که دچار معلولیت شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۲۸۰۰ نظامی به بخش بازپروری روانی منتقل شده‌اند که ۳ درصد از آنها دچار مشکلات حاد هستند و ۱۸ درصد به علت خستگی بعد از شوک با مشکلات عقلی مواجه شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید