بازگشت ترامپ حتمی است؟/ قربانیان پشت پرده اجماع جمهوریخواهان


بازگشت ترامپ حتمی است؟/ قربانیان پشت پرده اجماع جمهوریخواهان

اقتصادنیوز: ترامپ از جمهوری‌خواهان خواسته تا توافق مرزی را کنار بگذارند تا حدی به این دلیل که او می‌خواهد در ماه نوامبر حول محور این موضوع مانور دهد و نمی‌خواهد جو بایدن در منطقه‌ای که از نظر سیاسی آسیب‌پذیر است، به پیروزی برسد. سناتورهای هر دو حزب همچنان در تلاش برای پیشبرد این خواسته هستند، اما سرنوشت آن نامشخص است.این در حالی است مسیر ترامپ به سمت نامزدی حزب جمهوری‌خواه با پیروزی دو رقمی بر نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، تقویت شد.

به گزارش اقتصادنیوز، ترامپ از جمهوری‌خواهان خواسته تا توافق مرزی را کنار بگذارند تا حدی به این دلیل که او می‌خواهد در ماه نوامبر حول محور این موضوع مانور دهد و نمی‌خواهد جو بایدن در منطقه‌ای که از نظر سیاسی آسیب‌پذیر است، به پیروزی برسد. سناتورهای هر دو حزب همچنان در تلاش برای پیشبرد این خواسته هستند، اما سرنوشت آن نامشخص است.این در حالی است مسیر ترامپ به سمت نامزدی حزب جمهوری‌خواه با پیروزی دو رقمی بر نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، تقویت شد.

ترامپ را جدی بگیرد!

رائول ریس به سی ان ان گفت: «این المپیک نیست. هیچ مدالی برای مقام دوم وجود ندارد. اگرچه هیلی آخرین رقیب بین دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزدی جمهوری خواهان است. اکثر رای دهندگان جمهوری خواه جایگزینی برای ترامپ نمی خواهند. آنها به شدت از او حمایت می کنند. نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ حتی در ایالت زادگاهش کارولینای جنوبی از هیلی پیشتاز است.به باور دنیل مک کارتی: تلاش هیلی به جایی نمی رسد. همانطور که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در روزهای بین کسب مقام دوم در آیووا و کناره گیری خود از رقابت نشان داد، ادامه مبارزات انتخاباتی عذاب آور است زمانی که می دانید در مسابقات آتی فقط تحقیر خواهید شد.حزب جمهوری خواه پشت ترامپ است و این واقعیتی است غیر قابل انکار.

به باور پل بگالا: «چالش ترامپ، جلب نظر رأی دهندگانی خواهد بود که از کیش شخصیت او ناراضی هستند نه کنار زدن رقبایی چون هیلی».از منظر اس ای کاپ: «این نمونه درخشان دیگری از تسلیم شدنجمهوری خواهان به دونالد ترامپ است، جایی که مردان بالغ کنار مردی قرار می گیرند که آنها را لکه دار کرده و کوبیده است ... به امید اینکه معاون او شوند».

بازگشت ترامپ حتمی است؟/ قربانیان پشت پرده اجماع جمهوریخواهان

رئیس‌جمهور سابق، که فعلا از مبارزات انتخاباتی دور شده، در دادگاه نیویورک شکست پرهزینه‌ای را متحمل شده است. جولیان زلیزر، مورخ، خاطرنشان کرد: هیچ نامزد ریاست جمهوری تاکنون به اندازه ترامپ بار قانونی به دوش نکشیده است. با این حال دموکرات ها نباید شانس او را در ماه نوامبر دست کم بگیرند. ویژگی‌هایی که او را در کانون توجه رسانه‌ها قرار داد، همچنان مؤثر هستند. حتی اگر امتیازهای زیادی را به واسطه سن از دست داده باشد - همانطور که هیلی و دیگران استدلال کردند - ترامپ همچنان تمام استعدادهای خود را به عنوان یک نمایشگر حفظ می‌کند. ترامپ هنوز می داند که چگونه در تلویزیون ظاهر شود. ».

بازگشت ترامپ حتمی است؟/ قربانیان پشت پرده اجماع جمهوریخواهان

خیز برای بازگشت ترامپ

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی به طرح‌ها و پیشنهادهای اندیشکده‌های محافظه‌کار آمریکایی برای دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ اشاره کرده است.این طرح‌ها تنها برای سناریوی احتمالی پیروزی دونالد ترامپ تهیه نشده است. محافظه‌کاران آمریکایی و مقام‌های سابق دولت اول دونالد ترامپ آماده‌اند که طرح‌ها و پیشنهادهای خود را در صورت پیروزی هرکدام از نامزدهای نزدیک به خود در برابر جو بایدن به اجرا بگذارند.

یکی از این پیشنهادها پاکسازی بخش‌هایی از دولت فدرال است که در دوره اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با او اصطکاک داشتند. گفته می‌شود در میان این پیشنهادها اخراج حدود ۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال در دستور کار قرار خواهد گرفت. دونالد ترامپ و متحدانش از «دولت پنهان» که به کارکنان عالی‌رتبه و بانفوذ وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی اشاره دارد به عنوان یکی از موانع پیش‌روی اجرای برنامه‌های خود یاد می‌کنند.

بازگشت ترامپ حتمی است؟/ قربانیان پشت پرده اجماع جمهوریخواهان

این واقعیت قابل کتمان نیست که شماری از مقام‌های دولتی در نهادهای مختلف مانند پلیس فدرال، وزارت دادگستری، پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی در دور اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در برابر برخی تصمیم‌های رئیس‌جمهوری مقاومت می‌کردند. شماری از آنها به عنوان منابع آگاه و ناشناس با رسانه‌های مصاحبه می‌کردند و اطلاعاتی را که دولت ترامپ مایل به افشای آنها نبود در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادند.در حالت عادی تنها حدود چهار هزار نفر از کارکنان دولت فدرال منصوبان سیاسی محسوب می‌شوند که با تغییر دولت جای خود را به فرد دیگری می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده