آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!


آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!

کیت سوپرشارژ که به‌صورت کارخانه‌ای برای موستانگ V8 ارائه می‌شود، به گفتهٔ فورد قدرت را به ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد اما در آزمایش داینو این عدد روی چرخ به دست آمده است. در نمایشگاه سما سال گذشته، فورد پرفورمنس پکیج سوپرشارژر را برای...

کیت سوپرشارژ که به‌صورت کارخانه‌ای برای موستانگ V8 ارائه می‌شود، به گفتهٔ فورد قدرت را به ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد اما در آزمایش داینو این عدد روی چرخ به دست آمده است.

آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!

در نمایشگاه سما سال گذشته، فورد پرفورمنس پکیج سوپرشارژر را برای موستانگ‌های مجهز به پیشرانهٔ V8 کایوت ارائه کرد که گفته می‌شد قدرت را از ۴۸۰ به ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. حال یک نمونه از این موستانگ سوپرشارژ روی داینو رفته است تا ببینیم پیشرانهٔ آن واقعاً چقدر قدرت تولید می‌کند. این آزمایش با استفاده از بنزین اکتان ۹۳ و پیشرانهٔ کاملاً استاندارد کارخانه انجام شده است. نتیجهٔ این آزمایش بسیار چشمگیر بوده زیرا داینو تولید ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۶۱ نیوتن متر گشتاور را نشان داده است. موضوع مهم اینکه اعداد مذکور روی چرخ ثبت شده‌اند نه روی میل‌لنگ که این یعنی موتور ۵ لیتری سوپرشارژ فورد احتمالاً نزدیک ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!

البته فورد با کیت سوپرشارژ ۳ لیتری تغییرات زیادی را در موتور موستانگ ایجاد می‌کند که شامل انژکتورهای جریان بالا، ریل‌های سوخت جریان بالا، دریچه گاز ۹۲ میلی‌متری، ورودی هوای دوگانه، رادیاتور بزرگ‌تر، پمپ اینترکولر جریان بالا و فیلترهای هوای جریان بالا می‌شود. علاوه بر این، هدرزهای اختصاصی، کلاچ جدید و میل‌گاردان فیبر کربنی هم از دیگر تغییرات موستانگ سوپرشارژ هستند. در این آزمایش داینو، وقتی مشخص شد موتور سوپرشارژ موستانگ در حالت استاندارد چقدر قدرت و گشتاور تولید می‌کند، پولی سوپرشارژ استاندارد ۳.۷۵ اینچی خودرو با یک پولی ۳.۶۲ اینچی جایگزین شد که با افزایش بوست، خروجی را به ۸۳۳ اسب بخار قدرت و ۸۹۶ نیوتن متر گشتاور رساند. این یعنی پیشرانهٔ کایوت به‌راحتی پتانسیل تولید قدرت بیشتر را دارد و تنها مشکل ایجاد تغییراتی مثل تعویض پولی سوپرشارژر، باطل شدن گارانتی سه‌ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پایین تلویزیون 4K هواوی خبرساز شد/ عکس