العامری: دولت عراق در اخراج نظامیان آمریکایی عجله کند


العامری: دولت عراق در اخراج نظامیان آمریکایی عجله کند

رئیس ائتلاف «نبنی» در مجلس عراق از دولت بغداد خواست تا اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از این کشور را تسریع کند.

العامری: دولت عراق در اخراج نظامیان آمریکایی عجله کند

به گزارش راهبرد معاصر، «هادی العامری» رئیس این ائتلاف در سخنرانی خود در مراسم تاسیس مرکز ثبات در بغداد با اشاره به اینکه آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی در قتل کودکان، زنان و سالمندان در غزه شریک است، تاکید کرد: حمله به مقر سازمان الحشد الشعبی در غرب عراق نشان دهنده جنایات روزانه‌ای است که آمریکا (در منطقه) انجام می‌دهد، بنابر این ما چیزی جز اقدام تروریستی از آمریکایی‌ها انتظار نداریم.

وی با تاکید بر این که حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق یک شر مطلق است و ما چیزی جز کشتار و ویرانی از آن‌ها ندیده‌ایم از دولت و نخست‌وزیر خواست تا اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی از عراق را سرعت بخشند.

العامری با اشاره به حمله بامداد شنبه اشغالگران آمریکایی به مقر سازمان الحشد الشعبی در غرب عراق افزود: وظایف نیرو‌های الحشد الشعبی در حفاظت از عراق و مرز‌های آن در برابر گروه‌های تروریستی کاملا روشن است و آنچه آمریکا در هدف قرار دادن مقر‌های الحشد الشعبی انجام داد بدون کوچکترین تردیدی نشان می‌دهد که واشنگتن علیه مردم عراق در همه عرصه‌ها رویکرد تهاجمی دارد و از هیچ معیار شناخته شده‌ای پیروی نمی‌کند.

در جریان حمله هوایی بامداد روز گذشته (شنبه) آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق سه نفر به شهادت رسیدند و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند. همچنین حمله دیروز آمریکا به شرق سوریه و شهر‌های المیادین و البوکمال نیز ۱۰ شهید و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به هلاکت ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

"یحیی رسول" سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه