پوتین جنگ با اوکراین را «مبارزه برای بقای روسیه» خواند


پوتین جنگ با اوکراین را «مبارزه برای بقای روسیه» خواند

«اقدامات نظامی مسکو در اوکراین جنگی برای بقای روسیه است که اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور از مسیری که وی در جریان این جنگ انتخاب کرد، حمایت می‌کنند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان اقداماتش برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اهمیت جنگ اوکراین برای حفظ بقای روسیه صحبت کرد.

به گزارش فارس، اظهارات پوتین در حالی مطرح می‌شود که شانس پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه بسیار بالا بوده و وی قطعا برای یک دوره دیگر رئیس‎جمهور این کشور خواهد بود.

پوتین اقدامات نظامی مسکو در اوکراین را جنگی برای بقای روسیه توصیف و عنوان کرده است که اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور از مسیری که وی در جریان این جنگ انتخاب کرد، حمایت می‌کنند.

وی در این رابطه عنوان کرد: اگر مردم چنین احساسی نداشتند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و ما همان کاری را انجام می‌دهیم که مردم از ما انتظار دارند. وی بار دیگر تاکید کرد که اعزام نیرو‌های روس به اوکراین جهت محافظت از مردم روسیه در شرق اوکراین و توقف آنچه که وی به عنوان تلاش‌های واشنگتن و ناتو برای تجاوز به منافع امنیتی و حیاتی مسکو توصیف کرد، بسیار ضروری است.

پوتین خطاب به مردم کشورش گفته است: اگر از مردم خود محافظت نمی‌کردیم، به کشوری ضعیف و فاقد خودکفایی تبدیل می‌شدیم که هیچ‌کس هم به آن اهمیتی نمی‌داد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از صحبت‌هایش به وضعیت اقتصادی کشورش نیز اشاره کرده و گفته است علیرغم انتظارات غرب که تمایل به سقوط اقتصاد روسیه داشت، اقتصاد این کشور حتی تحت تاثیر تحریم‌ها به شدت رشد کرده و تولیدات صنایع نظامی آن هم افزایش یافته است.

پوتین با ۷۱ سال سن قصد دارد تا بار دیگر به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ۱۵ ماه مارس در این کشور شرکت کند. طبق اصلاحات قانون اساسی روسیه که خود پوتین هم طراح آن بوده است، وی برای دو دوره ۶ ساله ریاست‌جمهوری دیگر واجد شرایط است که به طور بالقوه به او اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ در قدرت باقی بماند.

وی در حال حاضر به عنوان رئیس جمهور روسیه طولانی‌ترین رهبر کرملین پس از جوزف استالین است که در سال ۱۹۵۳ درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !