برنامه ریزی حماس برای سفر مهم به قاهره بهم خورد


برنامه ریزی حماس برای سفر مهم به قاهره بهم خورد

اقتصادنیوز : منابع مصری و فلسطینی از تعویق سفر برنامه‌ریزی شده هیات جنبش حماس به قاهره برای بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی نشست پاریس خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این منابع اعلام کردند، سفر هیئت حماس به قاهره که قرار بود امروز (یکشنبه) به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش انجام شود، به درخواست خود حماس به تعویق افتاد.

خبر مرتبط
ساز مخالف وزرای کابینه اسرائیل با توافق حماس

اقتصادنیوز : تعدادی از وزرای کابینه اسرائیل با کلیات معامله احتمالی با جنبش حماس مخالفت کردند.

یکی از رهبران جنبش حماس در این باره به روزنامه «العربی الجدید» گفت: به تعویق انداختن این سفر به دلیل چند روز رایزنی بیشتر با دیگر گروه‌های مقاومت در نوار غزه در خصوص سناریوی پیشنهادی نشست پاریس برای آتش‌بس و تبادل اسرا صورت گرفت؛ طرحی که پس از نشست اخیر پاریس به جنبش حماس تحویل داده شد.

وی افزود: از زمانی که جنبش حماس طرح پیشنهادی در نشست پاریس را دریافت کرد، رایزنی‌های گسترده‌ای در این زمینه در سطح رهبری سیاسی و نظامی جنبش انجام شد.

این مقام حماس در خصوص آنچه درباره اختلاف‌نظر میان رهبران سیاسی و نظامی حماس و یا میان حماس و سایر شرکای مقاومت شایعه شده است، تاکید کردند که این موضوع صحت ندارد و طرف‌های صهیونیست پشت این شایعات هستند.

وی تاکید کرد که توافق کامل، چه میان سطوح سیاسی و نظامی حماس و چه میان حماس و دیگر گروه‌های مقاومت وجود دارد و میدان نبرد شاهد هماهنگی کامل میان تمامی جناح‌های مسلح این گروه‌هاست و رهبران گروه‌های مقاومت اعتماد کامل به مدیریت صحنه توسط حماس با میانجی‌ها دارند.

این مقام حماس همچنین خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است، عمدتا در مورد بخش مربوط به تضمین‌های مربوط به تلاش‌هایی است که در نهایت به آتش‌بس کامل منجر می‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا روز دوشنبه ۹ بهمن گزارش داد، مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل جدید اسرا به توافق رسیده‌اند. پس از این خبر، اسماعیل هنیه اعلام کرد طرح پیشنهادی نشست پاریس را تحویل گرفته و آن را بررسی خواهد کرد.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش دادند، نشست پاریس میان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس روز یکشنبه هشتم بهمن به پایان رسید و پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی