هشدار آنروا درباره وقوع فاجعه در غزه


هشدار آنروا درباره وقوع فاجعه در غزه

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خصوص وقوع فاجعه در نوار غزه هشدار داد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به تشدید بحران اعلام کرد که فاجعه‌ای در حال وقوع در نوار غزه است.

در بیانیه این آژانس بر شدت بحران تاکید شده و آمده است: «هر ساعت مردم ناامیدتر می‌شوند. مردم در برابر انظار جهانیان می‌میرند.» این پیام همراه با تصویری تکان دهنده از کودکان، زنان و سالمندان غزه بود که برای دسترسی به غذای ارائه شده تلاش می‌کنند، این تصویر شرایط وخیم مردم را برجسته می‌کند.

از ۲۸ ژانویه، ایالات متحده و تعدادی از متحدانش از جمله کانادا، استرالیا و ایتالیا کمک‌های مالی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا (UNRWA) را پس از اینکه ادعا شد ۱۲تن از کارکنان این سازمان با حماس در عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اراضی اشغالی مشارکت داشتند، به حالت تعلیق درآوردند.

پس از آن، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی در خصوص قطع کمک‌ها به این نهاد سازمان ملل گفت: «من درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را برای از سرگیری کمک مالی به آنروا تکرار می‌کنم. اگر کمک‌های مالی در حالت تعلیق باقی بماند، ما به احتمال زیاد مجبور خواهیم شد تا پایان فوریه عملیات خود را نه تنها در غزه بلکه در سراسر منطقه تعطیل کنیم».

هشدار آنروا درباره وقوع فاجعه در غزه

آنروا برای آوارگان فلسطینی در داخل یا خارج از کشور پناهگاه، غذا و خدمات بهداشتی ابتدایی ارائه می‌کند. نزدیک به ۲ میلیون نفر در غزه برای اینکه از بحران جنگ جان سالم به در ببرند، وابسته به کمک‌های این نهاد هستند.

به گفته سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه را آواره کرده و به ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه آسیب زده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان