قیمت برنج افزایش یافت


قیمت برنج افزایش یافت

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی درمورد افزایش بهای برنج توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین فرهادی، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران شرحی از بازار روغن، برنج و حبوبات به عنوان اقلام غذایی پرمصرف در ماه رمضان و عید نوروز ارائه کرد و گفت: روغن به میزان کافی در بازار موجود است و حتی قیمت آن در تابستان سال جاری ۱۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: این کاهش قیمت به دلیل ارزان شدن مواد اولیه تولید روغن در سطح جهان اتفاق افتاد و چون مواد اولیه تولید روغن در ایران وارداتی است و با ارز 28500 تومانی وارد می‌شود، این کاهش جهانی قیمت به ارزان‌تر شدن تولید روغن انجامید و با هماهنگی وزارت جهاد کاهش قیمت مصرف‌کننده را نیز دربرداشت؛ با این حال ارزان شدن روغن چندان به تحریک تقاضا نینجامید و به طور کلی الگوی خرید مردم این گونه است که وقتی کالایی گران و کمیاب می‌شود به خرید آن ترغیب می‌شوند و کاهش قیمت تمایل به خرید را برنمی‌انگیزد.

فرهادی در ادامه بر وجود تعادل و ثبات در بازار روغن تاکید و اظهار کرد: نگرانی بابت عرضه این کالادر ماه رمضان و عید نوروز وجود ندارد و احتمال افزایش قیمت‌ حتی با توجه به اینکه مصرف اندکی رشد پیدا می‌کند صفر است، زیرا در حال حاضر عرضه روغن از تقاضای آن بیش‌تر شده و با مازاد روغن در بازار رو‌به‌رو هستیم.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش بهای برنج خبر داد و گفت: قیمت برنج در روزهای گذشته افزایش 2000 تا 3000 تومانی در هر کیلو را تجربه کرده است، این افزایش قیمت شامل برنج‌های ایرانی و برنج‌های وارداتی می‌شود.

وی افزایش قیمت برنج را برآمده از تضمین دولت بر خرید برنج‌های پرمحصول عنوان کرد.

فرهادی در نهایت به بازار حبوبات پرداخت و گفت: چندی پیش قرار بر این بود که ارز واردات حبوبات از تالار اول به تالار دوم تغییر پیدا کند و این امر قیمت حبوبات را افزایش می‌داد اما این اتفاق نیز به دلیل نزدیکی ماه رمضان و عید نوروز عقب افتاد و بنابراین برای ماه رمضان و عید گرانی حبوبات را در پیش نخواهیم داشت.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی