تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه/ حمله آمریکا به سوریه و عراق


تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه/ حمله آمریکا به سوریه و عراق

سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ موضع را در حملات هوایی تلافی‌جویانه، در عراق و سوریه و علیه نیروی سپاه پاسداران مورد هدف قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، منابع محلی سوری به شبکه الجزیره قطر گفته‌اند که نقاط مشترک ارتش سوریه به همراه نیروهای مورد حمایت ایران در شهرک "عیاش" در حومه غربی دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع رسانه ای سوری اعلام کردند که تجاوزات آمریکا به دیرالزور همچنان ادامه دارد.

برخی خبرهای تأیید نشده از کشته شدن ۱۰ تن در حمله آمریکا به شرق سوریه حکایت دارد.

از سوی دیگر سوریه با تایید این حمله اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله آمریکا به شرق سوریه به ۶ نظامی از جمله سه عراقی افزایش یافته است.

شبکه العهد عراق، براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شهرهای "البوکمال" و المیادین در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق "الحیدریه" و "الشبلی" در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

این منابع اعلام کردند که جنوب شهر المیادین در شرق استان دیرالزور هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت.

همزمان با انتشار این خبرها رسانه‌های سوری از شنیده شدن صدا چندین انفجار در پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور خبر دادند.

شبکه ای.بی.سی نیوز به نقل از مقام آمریکایی گفت که حملات واشنگتن در سوریه در پاسخ به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن آغاز شده است.

منابع خبری سوری اعلام کردند که در حمله آمریکا به شرق سوریه تا کنون 10 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شده‌اند.

حمله مجدد آمریکا به خاک یمن

شبکه العهد عراق بامداد شنبه از حملات جدید آمریکا به خاک یمن خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی با تأیید این حمله مدعی شد: این حمله در راستای دفاع از خود انجام شده است.

این دومین حمله آمریکا به یمن در چند ساعت گذشته است.

منابع رسانه‌ای عصر جمعه نیز از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به مناطقی در استان «حجَه» یمن خبر دادند.

سایت انصارالله یمن در این باره اعلام کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی حملات هوایی را به استان حجه انجام داد.

در همین راستا، یک منبع امنیتی یمنی گفت: جنگنده‌های متجاوزان چهار حمله را به منطقه «الجر» در شهرستان «عبس» انجام دادند.

این منبع امنیتی یمنی در این باره تاکید کرد: این تجاوز بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.

ارتش آمریکا حملات هوایی به عراق و سوریه را تایید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته‌اند.

پیش از این، شبکه‌های تلویزیونی فاکس نیوز و ای‌بی‌سی‌نیوز و سی‌ان‌ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیروهای مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی همزمان با تعطیل شدن بازارهای مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به نقل از یک مقام رسمی آمریکا که نامش را بیان نکرد، آغاز حملات تلافی‌جویانه ایالات متحده در سوریه را تایید کرد.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز گزارش داد که حملات آمریکا در منطقه خاورمیانه «از چندین پلتفورم» انجام شده است و آغاز کارزاری طولانی برای هدف قرار دادن گروه‌ٰهای مقاومت در منطقه در روزهای آینده است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز وابسته به دموکرات‌ها اعلام کرد که حملات تلافی‌جویانه آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق آغاز شده است.

حملات آمریکا به تلافی حمله به پایگاهش در اردن و کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر عصر جمعه به وقت محلی در آخرین روز کاری در آمریکا آغاز شده است که بازارهای مالی دنیا و نفت تا صبح دوشنبه تعطیل هستند.

خبرنگار فاکس‌نیوز در این زمینه گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حملات را زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی و نفت دنیا تا صبح دوشنبه تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی برای شرکت در مراسم رسمی بازگشت سه سرباز آمریکایی که در حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه آمریکایی در اردن کشته شدند، به پایگاه هوایی دلاور رفت.

آمریکا: هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!