ریل‌‌‌‌‌‌گذاری نوین برای دانش‌بنیان‌‌‌‌‌‌‎ها


سنا: معاون توسعه بازار فرابورس گفت: شرکت‌هایی که تاکنون به دلایل متعدد اعم از نوین‌بودن صنعت و سودآوری متوسط، قادر به حضور در بازار فرابورس نبودند اکنون با راه‌اندازی بازار نوآفرین، فضای لازم برایشان مهیا شده‌است.

سید‌مهدی علم‌‌‌‌‌‌الهدی در رابطه با مزیت بازار نوآفرین، اظهار کرد: راه‌اندازی بازار نوآفرین در دو قالب رشد و دانش‌بنیان می‌تواند چشم‌‌‌‌‌‌انداز مناسبی را پیش‌روی ناشران و سرمایه‌گذاران قرار دهد. وی افزود: شرکت‌هایی که تاکنون به دلایل متعدد اعم از نوین‌بودن صنعت و سودآوری متوسط قادر به حضور در بازار فرابورس نبودند، اکنون با راه‌اندازی این بازار فضای لازم برایشان مهیا شده و تاکنون چهار شرکت در بازار نوآفرین و دو شرکت در بازار رشد، پذیرش شده‌اند. معاون توسعه بازار فرابورس تصریح کرد: شرکت‌های بازار دانش‌بنیان و رشد می‌توانند از مزایایی همچون، بهره‌‌‌‌‌‌مندی از معافیت مالیاتی، افزایش آگاهی از برند شرکت، توثیق سهام، سهولت در تامین مالی از طریق ابزارهای نوآفرین همچون انتشار اوراق و... بهره‌‌‌‌‌‌مند شوند. علم‌‌‌‌‌‌الهدی درمورد زمان عرضه اولیه شرکت «مام میهن و پویا»، اظهار کرد: زمان IPO این دو شرکت در بازار نوآفرین مبتنی بر ایفای تعهدات ناشران آنها است.

دلایل زمانبر‌بودن پذیرش شرکت‌ها

وی، تعدد درخواست‌ها برای پذیرش سهام و بررسی دقیق شرایط و ضوابط شرکت‌ها برای حضور در بورس و فرابورس را از جمله دلایل زمانبر‌بودن پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه ذکر کرد و توضیح داد: تلاش‌شده با همکاری سازمان بورس و اوراق‌بهادار فرآیند پذیرش شرکت‌ها تسهیل شود.

معاون توسعه بازار فرابورس در پایان گفت: دو شرکت تا پایان سال ‌بر اساس شرایط روز بازار عرضه اولیه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو