توصیه امام جمعه شیراز به دولت و خانواده‌ها درباره ازدواج جوانان


توصیه امام جمعه شیراز به دولت و خانواده‌ها درباره ازدواج جوانان

اقتصادنیوز: امام جمعه شیراز، ازدواج را از سنت های پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: هم دولت و هم خانواده ها وظیفه دارند که زمینه و شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: خود جوان هم اولین کسی است که باید برای این امر تلاش کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور در سن ازدواج داریم که باید برای تسهیل این امر خدایی فرهنگ ازدواج آسان را بیش از پیش ترویج داد .

خبر مرتبط
علم‌الهدی: شرکت در انتخابات واجب شرعی است

اقتصادنیوز: آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: شرکت در انتخابات تحقق مشارکت سیاسی است و برای همه افراد جامعه و مردم یک واجب شرعی به شمار می‌رود.

او اظهار کرد: در زمینه جلوگیری از طلاق هم باید کار کنیم، تلاش‌های قابل توجه انجام شده اما کافی نیست.

امام جمعه شیراز گفت: باید بر روی سنت تولد، فرزندآوری و جلوگیری از سقط هم کار شود، سقط جنین گناه سنگینی است که برخی ها اگاهانه و یا نااگاهانه مرتکب می شوند.

دشمن از پیشرفت های کشور خشمگین است

آیت الله دژکام، با بیان اینکه دشمن از پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف عصبانی و خشمگین است گفت: ما خطاب به همه کسانی که به محض اینکه پیشرفت می کنیم سر و صدایشان بلند می شود و ناراحت می شوند می گوییم از این عصبانیت بمیرید.

وی ادامه داد: این ملت به پاخاسته ایران است که جوانانش امروز هم موشک ماهواره بر با فناوری پیشرفته و پیچیده می سازند و هم ماهواره‌های با کاربری های مختلف و به فضا می فرستند و برای خودشان پیشرفت‌های دیگر را برنامه‌ریزی می کنند.

او اظهار کرد: به دشمن هم بگویید از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد که امت اسلامی تحت ولایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای حرکت خودش را آغاز کرده برای اینکه عزت و عظمت را به امت اسلامی بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز که ۴۴ سال از آغاز انقلاب اسلامی گذشته است شما شاهد رشد در همه زمینه‌های مختلف هستید، این قدرتمندی یک ملت است وقتی تحت ولایت الله قرار می گیرد و رشد می کند.

آیت الله دژکام افزود: روز گذشته دیدید که با این حرکت ارزشمند هوافضای ایران و اینکه سه ماهواره را در مدارهای مختلف قرار دادند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باز هم عصبانی شدند و بیانیه تندی نیز دادند. امروز فقط کشورهای غربی و آمریکا نیستند که می توانند ماهواره به فضا بفرستند، ما نیز امروز به این فناوری دست یافته ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق