دستور تهیه رول کیک پرتقالی !


دستور تهیه رول کیک پرتقالی !

رول سوئیسی نارنجی نرم و مطبوع با کیک اسفنجی پرتقالی پر شده با خامه فرم گرفته و پرتقال ماندارین درست شده است.در این مطلب با ما همراه باشید تا روش پخت این رول خوشمزه را به شما یاد دهیم .

طرز تهیه کیک اسفنجی پرتغالی

▢6 سفیده تخم مرغ بزرگ▢۱۰۰ گرم شکر دانه‌ای▢6 زرده تخم مرغ بزرگ▢50 گرم روغن بدون طعم▢50 گرم آب پرتقال، تازه فشرده شده از حدود 2 پرتقال ماندارین، بدون پالپ▢۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل▢120 گرم آرد کیک .

کیک را به مدت 12-13 یا تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید و لبه ها کمی قهوه ای شوند بپزید.
اجازه دهید کیک برای چند دقیقه در سینی فر خنک شود تا به اندازه کافی گرم شود. یک چاقو از کناره های تابه بکشید تا کیک آزاد شود. یک کاغذ روغنی دیگر روی کیک قرار دهید. هر دو طرف کاغذ روغنی و دو طرف قالب را بگیرید و با یک حرکت سریع آن را برگردانید تا کیک از قالب خارج شود.
ورق پایینی کاغذ روغنی (اکنون روی آن) را جدا کنید. لبه های قهوه ای شده کیک را از 2 طرف کوتاه تر جدا کنید. کیک را (با کاغذ روغنی) به شکل کنده در بیاورید و بگذارید کاملاً به این شکل خنک شود.
برای پر کردن خامه فرم گرفته

در یک کاسه، خامه، پودر قند و عصاره وانیل را اضافه کنید. با همزن برقی هم بزنید تا به حالت خامه فرم گرفته و نرم شود.
کیک اسفنجی خنک شده خود را باز کنید. از یک کفگیر افست برای پخش یک لایه خامه فرم گرفته روی کیک ورقه ای استفاده کنید و یک شکاف خالی 2 اینچی در یکی از انتهای کوتاه باقی بگذارید. این پایان کار شما خواهد بود.
رول کردن و تزئین رول سوئیسی

پرتقال ماندارین را در یک خط در انتهای کوتاه دیگر کیک قرار دهید. در صورت تمایل، می‌توانید یک سیخ را از وسط پرتقال‌ها پایین بیاورید تا در حین رول کردن پرتقال‌ها در یک ردیف قرار گیرند. کیک را با پرتقال از انتها به سمت بالا بغلتانید.
وقتی به انتها رسیدید، از یک کاردک استفاده کنید تا خامه فرم گرفته اضافی را که قبل از اینکه کیک را به پایان برسانید، از بین ببرید. آخرین انتهای کیک باید در قسمت پایین قرار داشته باشد و وزن کیک روی آن باشد تا از باز شدن کیک جلوگیری شود.
رول سوئیسی را روی یک ورقه پلاستیکی بغلتانید. بپیچید و یک شب در یخچال بگذارید تا خامه فرم گرفته خودش را بگیرد.
پس از سرد شدن، دو سر نامرتب رول سوئیس را برش دهید تا چرخش ظاهر شود. برای داشتن یک مقطع زیبا، مستقیماً وسط پرتقال ها را برش دهید.
در صورت تمایل روی رول سوئیسی را با باقیمانده خامه فرم گرفته و برش های پرتقال ماندارین تزئین کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی