افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه


افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی بقایی ‌در این برنامه اظهار کرد: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و ازسوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی بقایی ‌در این برنامه اظهار کرد: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و ازسوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری شد.

بقایی افزود: این طرح در قالب راه‌اندازی تصفیه‌خانه نانواوزون در اردیبهشت‌ماه امسال طی قراردادی با یک شرکت‌ دانش‌بنیان آغاز و در مهرماه به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

او ادامه داد:‌ خروجی این تصفیه‌خانه، پسابی با رده A است که می‌تواند در مادی‌ها جاری شده و برای آبیاری فضای سبز از آن استفاده شود.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد:‌ ظرفیت این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

استفاده از روش‌های جدید تصفیه راهکاری برای مقابله با کم آبی و پدیده فرونشست

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه نیاز آبی سالیانه فضای سبز اصفهان ۶۰ میلیون‌ مترمکعب است که تامین آن با مشکلات زیادی همراه است، گفت:‌ کم‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا از مهم‌ترین معضلات شهر اصفهان است که استفاده از روش‌های جدید همچون تصفیه‌خانه نانواوزون برای نگهداری از فضای سبز را ضروری می‌سازد.

سید مهدی حسینی افزود: تصفیه‌خانه نانواوزون در فضایی به مساحت ۱۸۰ مترمربع احداث شده و تنها با 3 نفر نیروی انسانی اداره می‌شود که کاهش لجن و عدم استفاده از کُلُر برای تصفیه پساب از مزایای آن است.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه ارتقای کیفیت پساب بدون تزریق کلر از مزایای تصفیه‌خانه نانواوزون

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانتک نیز با بیان اینکه ارتقای کیفیت پساب خروجی به سطح استاندارد بدون تزریق کلر از مهم‌ترین مزایای تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان است، اظهار کرد: اجرای سیستم پایش و کنترل تصفیه‌خانه به صورت یکپارچه و همچنین طراحی و ساخت سیستم یکپارچه نانواوزون با قابلیت توسعه از دیگر ویژگی‌های شاخص این تصفیه‌خانه است.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه وی افزود: امیدواریم طی طرح‌های آتی در مشارکت با شهرداری اصفهان بتوانیم در جهت رفع معضلات زیست‌محیطی شهر اصفهان گام برداریم.

اصفهان/ بهمن راعی


افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون اصفهان به 200 لیتر بر ثانیه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !