بولتون: ترامپ به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد


بولتون: ترامپ به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت دونالد ترامپ، در دیباچه جدید کتابش تحت عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» منتشر کرده، ترامپ را فردی فاقد فلسفه و چشم‌انداز سیاسی منسجم توصیف کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، ممکن است از ناتو خارج شده، حمایت از اوکراین را قطع کرده، موجب حمله چین به تایوان شده و به‌طورکلی، آمریکا را منزوی کند.

«جان بولتون» در پیش‌گفتار جدید کتابش، «دونالد ترامپ» را شخصی منفعت‌طلب توصیف کرد که به دنبال انتقام از دشمنان شخصی خود بوده و به نفع دشمنان آمریکا از جمله چین و روسیه کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت دونالد ترامپ، در دیباچه جدید کتابش تحت عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» منتشر کرده، ترامپ را فردی فاقد فلسفه و چشم‌انداز سیاسی منسجم توصیف کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، ممکن است از ناتو خارج شده، حمایت از اوکراین را قطع کرده، موجب حمله چین به تایوان شده و به‌طورکلی، آمریکا را منزوی کند.

بولتون در پیش‌گفتار جدید این کتاب که مجموعه خاطرات او در ۱۷ ماه فعالیت به‌عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ است، نوشته است: «ترامپ برای ریاست‌جمهوری مناسب نیست. اگر چهار سال اولش بد بود، چهار سال بعدی از این هم بدتر خواهد شد.»

ترامپ خود را به‌عنوان یک قهرمان جلوه می‌کند که مورد ظلم قرار گرفته و خطاب به مردم آمریکا گفته است: «کسانی که در حقشان جفا شده و مورد خیانت واقع شده‌اند، من انتقام شما هستم.» بااین‌وجود، بولتون باور دارد که ترامپ اساسا چهره‌ای خودمحور است که در راستای منافع شخصی‌اش فعالیت می‌کند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در این کتاب تصویر تاریکی از دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ ترسیم کرده و نوشته است: «ترامپ واقعا تنها به انتقام برای خودش فکر می‌کند و بخش اعظم دور دوم ریاست‌جمهوری او به این امر اختصاص خواهد یافت.»

بولتون روز سه‌شنبه با بیان اینکه پیش از آغاز به کار در دولت ترامپ باور داشت مسئولیت‌های مقام ریاست‌جمهوری او را اصلاح خواهد کرد، گفت با گذر زمان دریافته که ترامپ فقط به منافع شخصی خود توجه دارد.

او در نسخه جدید کتابش نوشته ترامپ تقریبا تمام توجه خود را به منافع خودش معطوف کرده است و می‌خواهد «رعایای کاخ سفید» بدون هیچ پرسشی فرامین او را اجرا کنند.

بولتون شدیدترین انتقاد‌های خود علیه ترامپ را به سیاست خارجه او اختصاص داده است. او در کتاب خود با اشاره به اینکه ترامپ «ویروس انزواگرایی» را در حزب جمهوری‌خواه گسترش داد، نوشته است: کج‌روی‌های ترامپ در هیچ حوزه‌ای به‌اندازه امنیت ملی مخرب نبوده است.

او همچنین اظهار کرد که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، او احتمالا آمریکا را از پیمان ناتو خارج می‌کند؛ اقدامی که مورد استقبال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرار خواهد گرفت. او در این کتاب نوشته است: «سیاست ترامپ در قبال اوکراین در دور دوم ریاست‌جمهوری خود به نفع مسکو خواهد بود و این تقریبا اجتناب‌ناپذیر است.»

این دستیار سابق ترامپ همچنین به تاثیر ترامپ بر مناقشه تایوان و چین اشاره کرد و مدعی شد با روی کار آمدن او، خطر حمله چین به تایوان افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا