پشت پرده شکاف میان رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارشد ارتش/ زلنسکی به دنبال حذف رقیب است؟


پشت پرده شکاف میان رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارشد ارتش/ زلنسکی به دنبال حذف رقیب است؟

اقتصادنیوز: در حالی که اوکراین در برابر حملات شدید روسیه می جنگد و رهبران آن منتظرند تا ببینند آیا متحدان غربی آنها بیش از 100 میلیارد دلار کمک را تایید خواهند کرد، دولت در کیف درگیر چالشی جدی شده است؛آشوب در رده های بالای فرماندهان ارشد نظامی به شدت عریان شده، این هفته در محافل سیاسی و نظامی، رسانه های خبری و آنلاین، گمانه زنی هایی مبنی بر برکناری رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی، ژنرال والری زالوژنی، مطرح و شایعات آنقدر گسترده گشت که دفتر رئیس جمهور مجبور به تکذیب عمومی آن شد.سرهی نیکی‌فوروف، سخنگوی رئیس‌جمهور روز دوشنبه به رسانه‌های اوکراینی گفت: صحبتی از برکناری نیست.

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که اوکراین در برابر حملات شدید روسیه می جنگد و رهبران آن منتظرند تا ببینند آیا متحدان غربی آنها بیش از 100 میلیارد دلار کمک را تایید خواهند کرد، دولت در کیف درگیر چالشی جدی شده است؛آشوب در رده های بالای فرماندهان ارشد نظامی به شدت عریان شده، این هفته در محافل سیاسی و نظامی، رسانه های خبری و آنلاین، گمانه زنی هایی مبنی بر برکناری رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی، ژنرال والری زالوژنی، مطرح و شایعات آنقدر گسترده گشت که دفتر رئیس جمهور مجبور به تکذیب عمومی آن شد.سرگئی نیکی‌فوروف، سخنگوی رئیس‌جمهور روز دوشنبه به رسانه‌های اوکراینی گفت: صحبتی از برکناری نیست.

گزارش یک برکناری

این پاسخ کوتاه تنها به گمانه زنی های بیشتر دامن زد و روز سه شنبه پایتخت همچنان درگیر ماندن یا رفتن ژنرال بود. نه دفتر رئیس جمهور و نه فرماندهی نظامی هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نکردند.یک مقام ارشد سابق اوکراین به نیویورک تایمز گفت که دولت زلنسکی در حال برنامه ریزی برای برکناری ژنرال بوده، اما عصر روز دوشنبه پس از افشای این خبر از تصمیم خود عقب نشینی کرد. این مقام گفت: اکنون آنها این فرایند را با کندی پیش می برند.یکی از اعضای پارلمان اوکراین که در جریان این طرح ها قرار گرفته بود، گزارش مشابهی ارائه کرد و گفت که این دو مرد دوشنبه شب با هم ملاقات کردند اما تصمیمی گرفته نشد. این شخص گفت، یکی از نکات مهم برای دولت این بود که هیچ جایگزینی فوری برای جانشینی ژنرال زالوژنی وجود نداشت.

آشوب در رهبری در میانه جنگ در حالی است که روس‌ها فشارها بر اطراف شهر شرقی آودیوکا را افزایش داده اند، جایی که نیروهای اوکراینی از اوایل اکتبر موجی از حملات را آغاز کرده‌اند.هفته گذشته، سربازان روسی موفق شدند با استفاده از تونل‌های زهکشی به لبه جنوبی شهر حمله کنند و در پشت نیروهای دفاعی قرار بگیرند و برای به تله انداختن نیروهای اوکراینی کمین کنند.اکنون نبردهای سنگینی برای بیرون راندن روس ها در جریان است. سربازانی که در اطراف شهر می‌جنگند - جایی که حدود هزار غیرنظامی در آنجا باقی مانده‌اند، حتی در حالی که روس‌ها به طور پیوسته زمین را با خاک یکسان می‌کنند - گفتند که رانش روسیه هنوز خطوط تدارکات حیاتی را تهدید نمی‌کند، اما نشان دهنده تمایل روسیه برای تصرف شهر به ظاهر به هر قیمتی است.

پشت پرده شکاف میان رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارشد ارتش/ زلنسکی به دنبال حذف رقیب است؟

پشت پرده اخراج آقای ژنرال

برکناری ژنرال زالوژنی می تواند به یک مشکل سیاسی جدی برای زلنسکی تبدیل شود. این فرمانده نظامی اکنون در برخی نظرسنجی‌ها محبوب‌تر از رئیس‌جمهور است و برخی برکناری او را اقدامی برای کوچک کردن ژنرال به‌عنوان یک مخالف سیاسی بالقوه می‌دانند.کارنامه ژنرال زالوژنی درست زمانی که ضدحمله اوکراین در جنوب این کشور شکست خورد، مورد تردید قرار گرفت.پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین و یکی از چهره‌های برجسته اپوزیسیون، از جمله سیاستمداران برجسته‌ای بود که به سرعت شایعات را بررسی کرد.او در دفاع از ژنرال زالوژنی گفت که فرمانده نظامی در طول دو سال نبرد وحشیانه در سراسر کشور به مظهر وحدت مورد نیاز برای نجات ملت از انقیاد روسیه تبدیل شده است.او در سفر به بروکسل گفت که تصمیم برای برکناری ژنرال "با ملاحظات نظامی و استراتژیک" انجام نمی شود، این تصمیم بر اساس احساسات و حسادت در حال اتخاذ هست.

پشت پرده شکاف میان رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارشد ارتش/ زلنسکی به دنبال حذف رقیب است؟

شکاف در صغوف ارتش

اعضای پارلمان اوکراین گفتند که درگیری در راس فرماندهی ارتش را درگیر شکاف کرده و بر روحیه و کار افسران ارشد تاثیر گذاشته است. عدم اطمینان در مورد اینکه آیا دستورات صادر شده توسط ژنرال زالوژنی توسط رئیس جمهور پشتیبانی می شود یا خیر، اعتماد به زنجیره فرماندهی را تضعیف کرده است.در امتداد خط مقدم، جایی که اوکراینی‌ها روزانه درگیری‌های شدید و خونین را تجربه می کنند، برخی از سربازان از این اختلال ابراز تاسف کردند. ستوان پاولو ولیچکو که در تیپ 101 دفاع سرزمینی اوکراین خدمت می کند، گفت: «زالوژنی از قدرت بسیار بالایی در ارتش برخوردار است. او گفت که اخراج ژنرال "یک علامت به فرماندهان همه درجات" خواهد بود: مهم نیست که چقدر کار خود را خوب انجام می دهید، می توانید بدون دلیل برکنار شوید.»

پشت پرده شکاف میان رئیس جمهوری اوکراین و فرمانده ارشد ارتش/ زلنسکی به دنبال حذف رقیب است؟

مناقشه بین رهبری نظامی و غیرنظامی اوکراین برای ماه‌ها بخشی از چالش های کیف بوده است.به باور ولدیمیر آریف، یکی از نمایندگان پارلمان از حزب مخالف همبستگی اروپایی، روابط یخ زده و فقدان هرگونه توضیحی در مورد جایگاه ژنرال به خودی خود به مشکل تبدیل شده است. او گفت که برای زلنسکی، بازیگر سابقی که اغلب به خاطر مهارت های ارتباطی اش مورد تحسین قرار می گیرد، ترسیم چنین تصویری غیر قابل قبول است.اصطکاک بین رئیس‌جمهور و ژنرال ارشدش، عمدتاً در پشت صحنه، آغاز شده است. در میان تحلیلگران سیاسی اوکراین، ژنرال به عنوان یک رقیب قابل قبول برای آقی زلنسکی در صورت از سرگیری انتخاباتی که اکنون به دلیل حکومت نظامی به حالت تعلیق درآمده است، دیده می شود.این انشقاق در پاییز گذشته، زمانی که ژنرال زالوژنی ادامه مبارزه را به یک بن بست تعبیر کرد، عمیق‌تر شد. موضعی که در تضاد با اظهارات امیدوارانه زلنسکی قرار داشت.

ا



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها