با ماسک این میوه پاییزی صورتتان را برق بیاندازید


با ماسک این میوه پاییزی صورتتان را برق بیاندازید

اگر نمی‌دانید چگونه این میوه بهشتی را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید، با آموزش تهیه پنج ماسک انار همراه باشید.

انار یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین میوه‌ها در جهان است. این میوه بهشتی مملو از انواع آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فلاونول‌ها بوده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

آیا می‌دانستید علاوه بر مصرف خوراکی می‌توان از پوست و دانه این میوه خوشمزه برای درمان انواع مشکلات پوستی مانند آکنه، از بین بردن لکه‌های پوستی و حتی جوانسازی پوست بهره برد؟

اگر نمی‌دانید چگونه این میوه بهشتی را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید، با آموزش تهیه پنج ماسک انار همراه باشید.

۱- ماسک انار و خاک رس

به گزارش راهنماتو، یک قاشق غذاخوری خاک رس را با ۲ قاشق غذاخوری آب انار ترکیب کنید و آن را به صورت و گردنتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک به باز شدن منافذ پوست، پاکسازی پوست از چربی‌ها و آلودگی ها، درمان انواع جوش و روشن و شفاف سازی پوست شما بدون ایجاد هر گونه خشکی کمک می‌کند.

۲- ماسک انار، عسل و ماست

۲ قاشق غذاخوری ماست ساده ارگانیک را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب انار ترکیب کرده و آن را به کمک یک برس یا انگشت بر روی صورت و گردنتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه ماسک را روی صورتتان قرار داده و سپس صورتتان را بشویید.

خطوط ریز و چین و چروک‌های صورت اغلب در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند و انار با حفظ کلاژن سازی پوست، این روند را کندتر می‌کند. این ماسک برای پوست‌های پیر، بالغ یا آسیب دیده از آفتاب مناسب است و در عین جلوگیری از پیری پوست، به آبرسانی آن نیز کمک می‌کند.

۳- ماسک انار و شکر قهوه‌ای

نصف فنجان دانه انار را به کمک میکسر یا گوشت کوب پوره کرده و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید. با ترکیب این دو ماده یک اسکراب ملایم صورت خواهید داشت. آن را به مدت پنج دقیقه روی پوست مرطوب ماساژ داده و سپس صورتتان را بشویید. این اسکراب به پاکسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده آن کمک کرده و ویتامین C موجود در آن موجب درخشان شدن پوست خواهد شد.

۴- اسکراب پوست انار

آیا می‌دانستید پوست انار می‌تواند موجب درمان آکنه شود؟ این ماده همچنین یک آنتی اکسیدان قوی، ضد التهاب و مهارکننده باکتری است. پوست انار را قطعه قطعه کنید و آن‌ها را روی یک تابه پوشانده شده با کاغذ روغنی روی حرارت ملایم ۱۴۵ درجه فارنهایت تفت دهید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را از تابه خارج کنید تا خنک شوند. پس از خنک شدن پوست‌های انار را درون مخلوط کن یا آسیاب بریزید تا بخوبی پوره شوند.

حال دو قاشق چای خوری پودر پوست انار را با مقداری گلاب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را مستقیما بر روی لکه‌های پوستی قرار دهید و پس از ده دقیقه بشویید. می‌توانید دو بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

۵- اسکراب بدن انار

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک فنجان شکر قهوه‌ای و نصف فنجان روغن جوجوبا یا آووکادو ترکیب کنید. می‌توانید از این ترکیب به عنوان یک اسکراب بدن استفاده کنید و آن را روی قسمت‌های خشن بدن مانند زانو یا آرنج بمالید. این اسکراب هم لایه بردار است و هم موجب آبرسانی به پوست می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود