آماری عجیب از افراد بی شناسنامه در ایران


آماری عجیب از افراد بی شناسنامه در ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار نفر در سامانه شناسایی فاقدین شناسنامه ثبت نام کرده اند، این آمار قطعی نیست، اما امکان دارد که از اتباع هم باشند و به همین ترتیب ما در حال پالایش این موضوع هستیم.

آماری عجیب از افراد بی شناسنامه در ایران

به گزارش راهبرد معاصر؛ هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تلاش برای ساماندهی فاقد شناسنامه‌ها در کشور، اظهار کرد: ما در کشور افرادی را داریم که مدعی ایرانی بودن هستند و شاید بیش از بعضا حدود ۷ دهه است که در کشور ما زندگی می‌کنند، اما اعلام می‌کنند که ما ایرانی هستیم، این در حالی است که فاقد هیچ گونه سند و مدرک هویتی ایرانی هستند و با این حال از چنین افرادی در سازمان ثبت احوال به نام فاقدین شناسنامه یاد می‌شود.

وی افزود: یکی از تأکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در ابتدای دولت این بوده که باید به افرادی که فاقد شناسنامه هستند رسیدگی و تعیین تکلیف شوند. سازمان ثبت احوال با همکاری وزارت کشور بخشنامه‌ای صادر کرد و طی آن تکالیف تمامی دستگاه‌های متولی در این امر را تعیین کرد. انشالله بتوانیم به این سمت برویم که برای فاقدین شناسنامه ایرانی، اسناد و مدارک هویتی صادر شود و غیر ایرانی‌ها نیز تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به یکی از اقدامات مهم این سازمان برای شناسایی بدون شناسنامه‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال سامانه‌ای در دسترس عموم مردم قرار گرفت، بنابراین هر کسی که ادعای ایرانی بودن را دارد، اما اسناد مدارک هویتی ندارد به این سامانه مراجعه کند، مدارکی را خواسته شده را در سامانه بارگزاری کند.

وی با اشاره به آمار ثبت نام شده در سامانه شناسایی فاقدین شناسنامه، اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار نفر در سامانه شناسایی فاقدین شناسنامه ثبت نام کرده اند، این آمار قطعی نیست و امکان دارد که از اتباع هم باشند و در حال پالایش این موضوع هستیم. بعضا به این نقطه رسیده ایم که در یک استان از۱۰۰ درصد درخواست دهنده‌ها ۵۰ درصد آن‌ها اتباع بوده اند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا ساماندهی فاقدین شناسنامه در همین دولت صورت بگیرد. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان