طرح سه مرحله‌ای فرانسه برای توقف جنگ غزه + جزئیات


طرح سه مرحله‌ای فرانسه برای توقف جنگ غزه + جزئیات

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام‌های ارشد حماس، جزئیاتی از طرح سه مرحله‌ای فرانسه برای توقف جنگ در غزه را منتشر کرد.

طرح سه مرحله‌ای فرانسه برای توقف جنگ غزه + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است.

به گزارش رویترز، مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد.

این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «تعداد اسرای اسرائیلی که باید آزاد شوند هنوز مشخص نشده و درباره این موضوع باید مذاکرات صورت بگیرد».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس در خصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است و در حال بررسی آن برای پاسخ است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، هنیه گفت که اولویت حماس توقف جنگ و خروج تمامی نظامیان اسرائیلی از غزه است.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

اسماعیل هنیه همچنین گفته است که برای بررسی این طرح به قاهره، پایتخت مصر می‌رود و جنبش حماس به طور کلی از هر طرح و ابتکار جدی و عملی به شرط اینکه به توقف کامل جنگ، بازسازی و رفع محاصره و تبادل اسرا منجر شود استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شب گذشته نیز با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود». / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان