مقام‌های آمریکایی: ایران دستور حمله به پایگاه ما را صادر نکرده است


مقام‌های آمریکایی: ایران دستور حمله به پایگاه ما را صادر نکرده است

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرده‌اند که شواهدی مبنی بر اینکه ایران دستور حمله به پایگاه آمریکا در مرز سوریه و اردن را صادر کرده باشد وجود ندارد.

مقام‌های آمریکایی: ایران دستور حمله به پایگاه ما را صادر نکرده است

به گزارش ر اهبرد معاصر، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران به صورت مستقیم دستور حمله مرگبار یکشنبه به نیروهای آمریکایی را داده باشد وجود ندارد.

این منابع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند با آنکه آمریکا در نهایت ایران را به دلیل حمایت‌های مالی و نظامی از گروه‌های نیابتی مسئول می‌داند اما هیچ شواهدی مبنی بر اینکه دستور حمله یکشنبه توسط این کشور صادر شده باشد و یا اینکه آن حمله اقدامی عامدانه برای تشدید تنش با آمریکا بوده باشد وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی گفت: «فکر نمی‌کنم که این حمله به قصد تشدید تنش انجام شده باشد. این حمله از همان نوع حمله‌هایی بود که 163 بار قبلا انجام شده بود و بار 164‌ام موفق از آب درآمده‌اند.»

مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند که این حمله شباهت‌های زیادی به حملات قبلی که توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده را دارا بوده و تنها تفاوت آن این بوده که این بار به صورت موفقیت‌آمیز به یک کانتینر در پایگاهی که «برج 22» خوانده می‌شود برخورد کرد.

این مقام‌ها گفته‌اند که پهپاد مذکور در ارتفاع کم پرواز می‌کرد که به آن امکان گریز از پدافندهای آمریکا را می‌داد. علاوه بر این، همزمان با تهاجم این پهپاد یک پهپاد آمریکایی در حال بازگشت از یک مأموریت بود که همین باعث ایجاد سردرگمی شد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌‌ان گفت: «ما خواستار جنگ با ایران نیستیم. خواستار درگیری در خاورمیانه نیستیم. در واقع هر اقدامی که رئیس‌جمهور انجام داده با هدف تنش‌زدایی و کاستن از سطح تنش‌ها بوده است.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته بایدن برای دادن پاسخی که به توقف حملات منجر شود تحت فشار قرار گرفته است. با وجود این مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که بعید است ارتش آمریکا بخواهد پاسخی در داخل ایران به آن حمله بدهد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟