احداث تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است


 احداث تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است

به گزارش رکنا، مهدی چمران صبح امروز پیش از آغاز دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اظهار کرد: در این ارتباط کارخانه‌های...

به گزارش رکنا، مهدی چمران صبح امروز پیش از آغاز دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اظهار کرد: در این ارتباط کارخانه‌های تولید اتوبوس اقداماتی را آغاز کرده‌اند و با توجه به اینکه برخی از این کارخانجات در این سال‌ها تعطیل شده بود، به هرجهت برای فعالیت آنها زمانی می‌برد اما یکی از کارخانه‌های تولید اتوبوس به ما وعده داده است که هر ماه 50 دستگاه اتوبوس را تحویل بدهد؛ البته این مقدار کافی نیست.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم تا پایان سال جاری بتوانیم به تعداد قابل ملاحظه‌ای اتوبوس در شهر تهران برسیم اما همانطور که گفته شد هم تولیدکنندگان داخلی در این زمینه تلاش خود را می‌کنند و هم شهرداری از طریق واردات اتوبوس اقداماتی را آغاز کرده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به برگزاری نمایشگاه خودرو در محل شهرآفتاب تصریح کرد: این نمایشگاه شب گذشته به صورت رسمی افتتاح شد و اینکه این نمایشگاه در محل شهرآفتاب برگزار می‌شود و موجب ایجاد ترافیک نمی‌شود، بسیار خوب است.

چمران در ارتباط با اجرای طرح تراموا (مد جدید حمل و نقل) در شهر تهران، گفت: احداث تراموا به صورت ال آر تی قابل طرح است و بصورت ریلی اجرا نخواهد شد و قرار است در صورتی که صرفه و صلاح شهر باشد تراموا به صورت چرخ‌های لاستیکی و بدون ریل در تهران احداث شود.

وی تصریح کرد: البته این مووضع منوط به قیمت تراموا است و باید تمام این موارد مورد بحث قرار بگیرد اما انچه که مسلم است اجرای تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسات امروز شورای شهر تهران نیز گفت: چند مورد حسابرسی از جمله سازمان املاک و شرکت پیام‌رسان مربوط به سال‌های 1401 و 1402 در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت همچنین طرحی در ارتباط با بافت‌های میراث فرهنگی و تاریخی و نحوه صدور پروانه در این محدوده‌ها مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.


 احداث تراموا به صورت ریلی در تهران منتفی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا