چقدر طول می کشد حمل و نقل تهران برقی شود؟


چقدر طول می کشد حمل و نقل تهران برقی شود؟

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و همچنین کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی از جمله اتفاقات مهم و کلیدی است که برقی‌سازی سیستم حمل‌و‌نقل پایتخت...

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و همچنین کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی از جمله اتفاقات مهم و کلیدی است که برقی‌سازی سیستم حمل‌و‌نقل پایتخت برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

افزایش گرایش به سمت‌وسوی حمل‌ونقل پایدار در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته نشان می‌دهد استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار موثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی از جمله آلودگی هوا و... باشد که در واقع این امر نوعی تحول و تغییر سبک حمل ونقل را به همراه خواهد داشت.

کشورهای موفق در توسعه حمل‌و‌نقل برقی مانند نروژ، چین و هلند و ... در زمینه پذیرش خودروهای برقی پیشرو هستند و عملکردی قابل توجه را ارائه داده‌اند. هر کدام از این کشورها با شرایط و استراتژی‌های منحصر به‌فردی تلاش دارند تا این سبک از حمل‌ونقل را جایگزین حمل‌ونقل سنتی بنزینی کنند و علاوه بر این، فرهنگ پذیرش و جایگزینی جهانی خودروهای برقی ارائه دهند.

در همین راستا و در دوره مدیریت شهری کنونی تغییر سبک حمل‌و‌نقل از سنتی بنزینی به برقی یکی از مواردی است که به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و شهرداری تهران همراه و با دولت گام‌های موثری را برداشته‌اند.

هفته گذشته در یکی دیگر از برنامه‌های امید و افتخار شهرداری تهران از 198 دستگاه تاکسی برقی رونمایی شد.

ثبت شرکتی 49000 خودروی برقی گران‌قیمت

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در همین رابطه با تاکید بر اینکه تاکنون 49000 خودروی برقی در 9 شرکت ثبت سفارش شده است، می‌گوید: این خودروها در آینده داخلی‌سازی و بعد به بخش خصوصی واگذار می‌‌شود. قیمت این خودرو نزدیک به 20هزار دلار است که حدود یک میلیارد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد می‌‌شود.

زاکانی به اقدامات دولت سیزدهم هم اشاره و عنوان می‌کند: دولت از ماده 12 برای این امر تسهیلات در نظر می‌گیرد و شهرداری نیز بر اساس قدرالسهمی که از دولت گرفته، خودرو از چین وارد می‌کند. عمده واردات آن در 6 ماه نخست سال آینده است.

به گفته وی، امروز 34 درصد تردد با حمل‌ونقل عمومی و 66درصد با خودروهای شخصی انجام می‌شود که یک فاجعه است. یکی از تصمیم‌های وزیر صمت این بود که حدود 49 هزار تاکسی برقی را شرکت‌های خصوصی که توان تولید داخل آنها را دارند، در چرخه تاکسیرانی تهران استفاده کنند البته با مالکیت خودشان و تحت نظارت سازمان تاکسیرانی تهران.


چقدر طول می کشد حمل و نقل تهران برقی شود؟

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زنم غرغرو بود / در میهمانی صد دل عاشق زن مطلقه شدم + نظر کارشناسی