پنج گذرگاه مرزی به ایران و پاکستان اضافه می‌شود


پنج گذرگاه مرزی به ایران و پاکستان اضافه می‌شود

همچنین اتفاق نظر داریم در یک جدول زمان بندی شده مورد توافق، پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های موجود اضافه شود. مرز‌های ما مرز‌های همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری بشود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با مقامات با پاکستان در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این گفتگو‌ها گفت: این گفتگو‌ها ناظر بر این بود که ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های مورد توافق را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با مقامات با پاکستان در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این گفتگو‌ها گفت: این گفتگو‌ها ناظر بر این بود که ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های مورد توافق را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم.

وی افزود: همچنین اتفاق نظر داریم در یک جدول زمان بندی شده مورد توافق، پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های موجود اضافه شود. مرز‌های ما مرز‌های همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری بشود. مرز‌های امنی که تروریست‌ها جایی در آن برای تداوم اقدامات تروریستی خود نداشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: متاسفانه دشمنان تلاش می‌کنند چروه‌های تروریستی را فعال نگه دارند. در ارتباط با تهدیدات و ناامنی‌هایی که در مرز‌های مشترک ایران و پاکستان شاهدیم، این گروه‌های تروریستی با برخی از سرویس‌های امنیتی امریکا و اسراییل ارتباط دارند و به دنبال ناامن کردن منطقه هستند.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: امیدواریم در چارچوب توافقات جدید اولا قرار است همکاری‌های مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم گسترش پیدا کند، ثانیا در حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، صنعتی، علمی و فناوری شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم. هییت‌های متنوعی هم طی روز‌های آینده بین دو کشور تبادل خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی