واکنش‌ها به کشته شدن 3 نظامی آمریکایی در اردن


واکنش‌ها به کشته شدن 3 نظامی آمریکایی در اردن

سناتور جان کورنین در واکنش به کشته شدن سه سرباز آمریکایی گفت: تهران را هدف قرار دهید.

ساعاتی قبل خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به مقر نظامیان این کشور در مرز سوریه و اردن کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

به گزارش انتخاب؛ در پی این حمله واکنش مقامات آمریکایی در خور توجه است:

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه: سیاست بایدن در قبال ایران شکست خورده و باعث شده بیش از ۱۰۰ حمله علیه نیرو‌های ما در منطقه انجام شود. من از دولت بایدن می‌خواهم به انتقام از کشته‌شدن سربازان ما و همچنین به منظور تامین بازدارندگی، به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

سناتور جان کورنین در واکنش به کشته شدن سه سرباز آمریکایی: تهران را هدف قرار دهید.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه گفت که «تن‌ها پاسخ» به این حملات «باید واکنش نظامی ویرانگر به نیرو‌های ایران، هم در داخل ایران و در سراسر خاورمیانه باشد.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: باید به دنیا این پیام را بدهیم که حمله به نیرو‌های خود را تحمل نخواهیم کرد.

«واشنگتن پست»: پایگاه آمریکایی مورد هدف در اردن «برج ۲۲» نام دارد و مأموریت آن ارائه مشاوره و کمک به همتایان اردنی خود است.

«کاملا هریس» در سخنانی گفت: «ما در غم از دست دادن سه نظامی آمریکایی که در شمال شرقی اردن و در نزدیکی مرز سوریه کشته شدند، عزاردار هستیم». هریس در ادامه سخنانش مدعی شد: «حمله به نیروهایمان در شمال شرق اردن از سوی گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است».

سی‌بی‌اس به نقل از منابع آگاه: حمایت ایران از شبه‌نظامیانی که به پایگاه امریکا حمله کردند، لزوماً به این معنا نیست که حمله از سوی تهران انجام شده است.

اردن: سخنگوی دولت اردن همچنین به شبکه خبری «المملکه» گفت که در این حمله، پایگاه التنف هدف قرار گرفته است. این پایگاه در داخل خاک سوریه قرار دارد و مقر نظامیان آمریکاست.

این گزارش به روز رسانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان