تلگراف: کشتی‌های جنگی انگلیس توان شلیک به مواضع انصارالله را ندارند


تلگراف: کشتی‌های جنگی انگلیس توان شلیک به مواضع انصارالله را ندارند

یک منبع دفاعی انگلیس به تلگراف گفت که ناوشکن «اچ‌ام‌اس دیاموند» که در دریای سرخ مستقر شده، در حمله به اهداف ارتش یمن حضور نداشته، زیرا «توان شلیک به اهداف در خشکی» را ندارد.

روزنامه تلگراف گزارش داد که کشتی‌های جنگی انگلیس در دریای سرخ در حملات آمریکا به ارتش یمن شرکت نداشتند، زیرا این کشتی‌ها اساسا توان شلیک به اهداف در خشکی را ندارند!

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت: هیچ‌یک از ناوشکن‌ها یا ناوچه‌های نیروی دریایی انگلیس توانایی شلیک موشک به اهداف در خشکی را ندارد و این باعث شده تا آمریکا بخش عمده حملات به اهداف حوثی‌ها (انصارالله یمن) را با حمایت نیروی هوایی انگلیس انجام دهد.

یک منبع دفاعی انگلیس به تلگراف گفت که ناوشکن «اچ‌ام‌اس دیاموند» که در دریای سرخ مستقر شده، در حمله به اهداف ارتش یمن حضور نداشته، زیرا «توان شلیک به اهداف در خشکی» را ندارد. وزارت دفاع اعلام کرد که این ناوشکن در عوض مشغول هدف‌گیری پهپاد‌های یمنی شده که کشتی‌ها را در دریای سرخ هدف قرار می‌دادند.

یک مقام دریایی سابق انگلیس در این باره اعلام کرد که ناتوانی ناو‌های انگلیسی در حمله به اهداف یمن در خشکی، نشان می‌دهد آن‌ها در مواجهه مستقیم با کشتی‌های جنگی روسیه و چین تا چه حد ناتوان خواهند بود.

در حال حاضر تنها سلاح‌های موجود روی ناوشکن‌های انگلیسی برای حمله به دیگر کشتی‌ها یا اهدافی در خشکی، گلوله‌های توپ هستند که در جلوی کشتی‌ها واقع شده‌اند. انگلیس برای حمله به چنین اهدافی باید از هواپیما یا زیردریایی استفاده کند که البته بر اساس گزارش‌هایی که در پاییز منتشر شد، زیردریایی‌های تهاجمی انگلیس هم در دست تعمیر هستند و این کشور در حال حاضر حتی یک زیردریایی تهاجمی عملیاتی هم ندارد.

یک مقام دفاعی سابق انگلیس گفت اینکه نیروی دریایی این کشور در حال حاضر هیچ موشک زمین به زمینی در اختیار ندارد، فاجعه‌بار است.

او گفت: این یک فاجعه است و به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست. انگلیس حالا باید از هزاران کیلومتر دورتر، هواپیما‌های خود را به پرواز درآورد تا کاری را انجام دهد که یک موشک زمین‌به‌زمین می‌توانست انجام دهد.

جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس اظهار کردند که نبود قابلیت‌های تهاجمی در کشتی‌های جنگی انگلیس آن‌ها را به جوجه‌تیغی تبدیل کرده است؛ موجودی با قابلیت دفاعی بالا، اما بدون توان تهاجمی!

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

غرب با رهبری آمریکا ائتلافی نظامی تشکیل داده که هدف آن مقابله با حملات یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است. از آن زمان آمریکا و انگلیس در واکنش به این اقدام صنعا، چندین موضع ارتش یمن را هدف قرار داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج