جزئیاتی جدید از حمله به سفارت ایران در سوئد؛ 5 نفر از مهاجمین بازداشت شدند


جزئیاتی جدید از حمله به سفارت ایران در سوئد؛ 5 نفر از مهاجمین بازداشت شدند

کاردار ایران در سوئد گفت: در ارتباط با حملات معاندین به سفارت ایران در سوئد و با همکاری پلیس سوئد ۵ نفر از مهاجمین بازداشت شدند. این موضوع تا محکومیت عاملین حمله همچنان در دست پیگیری خواهد بود.

مقامات سوئد در پی حمله تعداد معدودی از معاندان به سفارت ایران در استکهلم ضمن عذرخواهی، بر پایبندی سوئد در قبال حفظ و تامین امنیت سفارت و کارکنان آن وفق کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین تاکید کردند.

به گزارش تسنیم، به دنبال تجمع غیرقانونی تعداد معدودی از معاندان مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم و متعاقب آن حمله صورت گرفته به یکی از کارمندان سفارت، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با محمد احمدی، کاردار موقت سفارت کشورمان، آخرین وضعیت را مورد بررسی قرار داد.

احمدی در تشریح شرایط اظهار داشت: به محض وقوع این اقدام غیرقانونی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران، در تهران و استکهلم، با تاکید بر ضرورت شناسایی و مجازات عاملین به طرف سوئدی منتقل گردید. مقامات سوئدی در ملاقات‌ها و تماس‌های تلفنی از جمله تماس تلفنی رئیس دپارتمان (معاون) امور جهانی و مدیر کل تشریفات وزارت خارجه، ضمن عذر خواهی، بر پایبندی سوئد در قبال حفظ و تامین امنیت سفارت و کارکنان آن وفق کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین تاکید کردند. در این ارتباط و با همکاری پلیس سوئد ۵ نفر از مهاجمین بازداشت شدند. این موضوع تا محکومیت عاملین حمله همچنان در دست پیگیری خواهد بود.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن گفتگو با کارمند سفارت که مورد حمله واقع شده، برای وی سلامتی عاجل مسئلت کرد.

وزیر امورخارجه همچنین بر لزوم پایبندی دولت سوئد به تعهدات ذیل کنوانسیون وین تاکید نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)