بسته حمایتی جدید از انبوه‌سازان در راه است


بسته حمایتی جدید از انبوه‌سازان در راه است

عضو هیئت مدیره بانک مسکن از طرح جدید حمایتی این بانک از انبوه‌سازان خبر داد و گفت: باید نظر تولیدکنندگان بخش مسکن کشور شنیده شود.

بسته حمایتی جدید از انبوه‌سازان در راه است

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمحسن فاضلیان در جلسه با انبوه‌سازان مسکن از طرح جدید بانک مسکن برای حمایت از سازندگان مسکن خبر داد و اظهار کرد: هر سال سیاست‌های اعتباری در بانک توسط حوزه اعتبارات تنظیم می‌شود و پس از آن در معرض آرای بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد. از آنجایی که تولیدکنندگان انبوه مسکن نقش مهم و کلیدی در چرخه تولید مسکن دارند به طبع باید جویای نظرات آنها هم باشیم.

وی با بیان این‌که برای کسانیکه با فناوری‌های نوین در حجم انبوه مسکن تولید می‌کنند باید امکانات و تسهیلات متناسب داشته باشیم، ادامه داد: بر این اساس بایستی نظر جامعه تولیدکننده مسکن شنیده شود و سیاست‌ها را به نحوی تنظیم کنیم که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

وی با یادآوری این‌که 3 عنصر تمرکز بر کاهش هزینه، افزایش سرعت و افزایش کیفیت ساخت در تولید مسکن انبوه تاثیرگذار است، افزود: کسانیکه بتوانند در جامعه انبوه سازی با کمترین هزینه و در کمترین زمان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند جایگاه ویژه‌ای را در سیاست گذاری ما در بانک خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان این‌که شعار اساسی دولت نهضت ملی مسکن است، گفت: بانک مسکن از تمام دانش و تجربه استفاده کرده تا این مهم را به سرانجام برساند. تاکنون بیش از 321 هزار واحد مسکونی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تامین مالی شده است.

فاضلیان اضافه کرد:‌تسهیلات نهضت ملی در 4 مرحله پرداخت می‌شود و برای انبوه‌سازانی که صنعتی‌سازی می‌کنند هم مبلغ تسهیلات را افزایش دهیم هم این‌که در زمان کمتری تسهیلات را پرداخت کنیم.

وی گفت: بر این اساس عموم انبوه سازان که در زمان کمتری واحد را ساخته و فروش اقساطی می‌کنند می‌توانند در دایره حمایت قرار گیرند. برای مصرف کنندگان و متقاضیان هم تسهیلاتی در اختیار قرار خواهد گرفت که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به گفته وی، هدف اصلی بانک مسکن کاهش زمان و هزینه‌های ساخت است تا در شرایطی که یکی از اهداف انقلابی کشور تولید مسکن است بتوانیم بر افزایش کمیت و کیفیت ساخت اضافه کنیم./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...