اقدام احتمالی اروپا در دریای سرخ چه تبعاتی دارد؟


اقدام احتمالی اروپا در دریای سرخ چه تبعاتی دارد؟

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تنگه باب المندب از مهم‌ترین آبراه‌های عبور کشتی‌های تجاری به شمار می‌رود، گفت: ورود اتحادیه اروپا به ائتلاف دریایی آمریکا به این معناست درگیری در منطقه شکل دیگری به خود می‌گیرد و علاوه بر کشتی‌های حامی رژیم صهیونیستی، کشتی‌های متعلق به ائتلاف دریایی نیز هدف احتمالی حملات مستقیم یمن خواهند بود.

اقدام احتمالی اروپا در دریای سرخ چه تبعاتی دارد؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به توافق اولیه برای آغاز عملیات نظامی در دریای سرخ دست یافته است. این توافق اولیه با هدف حفظ امنیت کشتیرانی تجاری در دریای سرخ به دست آمد.


وی با بیان اینکه قصد اروپا ارسال کشتی‌های نظامی با مأموریت رزمی به دریای سرخ نیست، ادعا کرد: اولویت اتحادیه اروپا توقف جنگ غزه، آزادی اسیران و انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه است. باید هر کاری که برای تضمین آزادی دریانوری امکان‌پذیر است انجام دهیم، اما در عین حال باید از افزایش تنش جلوگیری کنیم.

تردیدی نیست حملات نظامی علیه یمن و انصارالله به نفع رژیم صهیونیستی است، زیرا یمنی ها اعلام کردند به دلیل کشتار مردم غزه سعی در کاهش توان اقتصادی صهیونیست ها دارند


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره پیوستن اروپا به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ و حمله نظامی به مواضع یمنی ها و نیز پیامدهای گسترده شدن جنگ به وسیله کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به «راهبرد معاصر» گفت: اقدامی که بورل در بروکسل انجام داد و توافق اروپا برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا نشان داد این اتحادیه در احتمال گسترده شدن جنگ در کنار آمریکا قرار دارد و از خود برای تصمیم گیری مستقل اختیاری ندارند.


وی افزود: تردیدی نیست حملات نظامی علیه یمن و انصارالله به نفع رژیم صهیونیستی است، زیرا یمنی ها اعلام کردند به دلیل کشتار مردم غزه سعی در کاهش توان اقتصادی صهیونیست ها دارند؛ بنابراین مقابله با اقدامات یمن به مفهوم تأیید کشتار مردم غزه به وسیله کشورهای متحد و حامی رژیم صهیونیستی است.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: آمریکا و انگلیس نشان داده اند حاضرند برای تداوم نسل کشی و حملات ویرانگر به غزه از رژیم صهیونیستی بیشترین حمایت را به عمل آورند. ناتو به سرکردگی آمریکا نیز از اقدامات شرم آور رژیم صهیونیستی دفاع می کند، به همین دلیل وارد باتلاق جنگ منطقه ای در دریای سرخ شده است. اروپایی ها باید به این موضوع واقف باشند حضور احتمالی شان در منطقه و کمک به آمریکا و رژیم صهیونیستی به معنای گسترش جنگ در دریای سرخ است.


صدرالحسینی گفت: ورود احتمالی اروپا و برخی کشورها به ائتلاف دریایی آمریکا برای مقابله با یمن به این معناست، بعد از این شرایط جنگ در منطقه شکل دیگری به خود می گیرد و نه تنها کشتی های تجاری حامی رژیم صهیونیستی، بلکه همه کشتی های متعلق به کشورهای حمله کننده به یمن و متحد آمریکا نیز هدف حملات مستقیم خواهند بود. متحدان آمریکا ازجمله برخی کشورهای اروپایی و عربی باید نگران روندهای آتی نظامی در دریای سرخ و تنگه باب المندب باشند .


وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ناامنی در منطقه احتمال چالش هایی همچون افزایش قیمت انرژی در اروپا وجود دارد. با توجه به اینکه اروپا در زمستان نسبتاً سختی به سر می برد، گران شدن نرخ انرژی به افزایش تورم منجر می شود؛ بنابراین مجموعه اقدامات سران اروپا نه تنها باعث بهبود وضعیت زیستی مردم اروپا نمی شود، بلکه وضعیت را بدتر خواهد کرد.


کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: رژیم صهیونیستی جایگاهی نزد سران آمریکا و اروپا دارد که حمایت از رژیم کودک کش را بر حمایت از مردم خود ترجیح می دهند. با وجود حضور مردم اروپا در تظاهرات ضد صهیونیستی و ابراز تنفر از این رژیم، سران اروپا همچنان هزینه سنگینی برای حفظ رژیم‌ صهیونیستی و جنایت هایش پرداخت می کنند.


وی عنوان کرد: دریای سرخ و تنگه باب المندب یکی از مهم‌ترین آبراه‌های عبور کشتی‌های تجاری به شمار می رود و با توجه به حملات آمریکا و انگلیس که با کمک استرالیا، کانادا، هلند و بحرین انجام می شود، باید منتظر افزایش ناامنی در منطقه بود.

با وجود حضور مردم اروپا در تظاهرات ضد صهیونیستی و ابراز تنفر از این رژیم، سران اروپا همچنان هزینه سنگینی برای حفظ رژیم‌ صهیونیستی و جنایت هایش پرداخت می کنند


کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: یمنی‌ها اثبات کرده اند در حمایت از مردم مظلوم غزه اقداماتی انجام خواهند داد که حتماً کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و کشورهایی که در برابر جنایت های این رژیم سکوت اختیار کرده اند، تاوان پس می دهند. هیچ کس علاقه مند نیست منطقه ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک غرب آسیا ناامن شود و قتل عام مردم بی گناه افزایش یابد، اما افزایش حملات مختلف و ناامنی در منطقه از جانب رژیم‌های دارای تسلیحات به روز به نفع آرامش و امنیت منطقه نیست.


صدرالحسینی گفت: در تاریخ ثابت شده است، همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در ۵۰ سال گذشته اعلام کرده وجود رژیم صهیونیستی باعث ناامنی منطقه می‌شود، بار دیگر حمایت از رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه باعث افزایش ناامنی در منطقه شده است. تداوم این حمایت به زیان کل منطقه و در نهایت عرصه بین الملل خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام