پیگیری تجارت ترجیحی با ازبکستان


پیگیری تجارت ترجیحی با ازبکستان

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت از سفر هیات تجاری ایران به ازبکستان، پیش از سفر وزیر صمت به این کشور خبر داد و گفت که موضوع تجارت ترجیحی با ازبکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت از سفر هیات تجاری ایران به ازبکستان، پیش از سفر وزیر صمت به این کشور خبر داد و گفت که موضوع تجارت ترجیحی با ازبکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبح اقتصاد، هیئت تجاری ایران پیش از سفر وزیر صمت به کشور ازبکستان به این کشور سفر کرد و ضمن بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و شرکت‌های ازبکستانی، پیش مذاکراتی برای گسترش روابط تجاری و صنعتی صورت داد. در این سفر چهار کمیته معدن، خودرو، تجارت و صنعت و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل و تفاهماتی به منظور تولید مشترک و سرمایه‌گذاری با ازبکستان انجام شد.

اکبر گداری – مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشور ازبکستان در آبان ماه در اجلاس سران اکو و دیدار او با رئیس جمهور ازبکستان گفت: در راستای تفامات صورت گرفته وزیر صمت نیز در راس یک هیئتی به منظور توسعه روابط تجاری به ازبکستان سفر کرد.

به گفته او این سفر در راستای دعوت وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری ازبکستان انجام شد و پیگیری موضوع تجارت ترجیحی با ازبکستان در دستور کار مقامات کشور در سفر به ازبکستان قرار دارد.

گداری افزود: هیئت تجاری ایرانی در حوزه‌های خودرو، معدن، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و انرژی و در قالب بیش از ۲۰ شرکت و با حضور چهار معاون وزیر به کشور ازبکستان سفر کرده است.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت همچنین ادامه داد: بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و آشنایی شرکت‌ها با فضای این مرکز و امکانات و تسهیلات موجود بخشی از برنامه سفر به این کشور بود.

به گفته او در این سفر و در قالب دیدارهای صورت گرفته، تفاهماتی در حوزه لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی به منظور تولید مشترک و سرمایه‌گذاری انجام شد. در ادامه همچنین برخی شرکت‌ها در حوزه خودرو، معدن و تجهیزات پزشکی از مرکز نوآوری ایران بازدید و تفاهاماتی صورت گرفت.

گداری با بیان اینکه موضوع تجارت ترجیحی با ازیکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این سفر چهار کمیته معدن، خودرو، تجارت و صنعت و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل شد. همچنین در حوزه معدن با حضور معاون معدنی وزارت صمت، جلساتی صورت گرفت و از معادن ازبکستان بازدید به عمل آمد.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در حوزه خودرو معاون خودرویی وزارت صمت به همراه مدیران خودروسازان بزرگ کشور و انجمن قطعه‌سازان دیدارهایی با مقامات ازبکستانی داشتند و از یکی از شرکت‌های خودروسازی این کشور بازدید و تفاهماتی در حوزه خودرو و قطعه‌سازی صورت گرفت.

همچنین در این سفر هیئت تجاری ایرانی جلساتی را با اتاق بازرگانی، انجمن‌های ذی‌ربط، اتحادیه نساجی، تجهیزات پزشکی و ازبکستان در دستور کار داشت و بازدیدها و تفاهماتی در این راستا انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان