پایان خام‌فروشی شیر بز مورسیا در قلعه‌گنج


پایان خام‌فروشی شیر بز مورسیا در قلعه‌گنج

 مجتمع پرورش بز مورسیا در روستای چاه شاهی قلعه گنج شیر خود را برای فرآوری به کرمان می‌فرستاد که حال با سفر رییس بنیاد مستضعفان کشور مقرر شد با ورود مجتمع فجر اصفهان، این شیر در همین شهرستان فرآوری شود.

در پی سفر روز گذشته (چهارشنبه) رییس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان وی از واحد پرورش بز مورسیا در روستای چاه شاهی قلعه گنج بازدید کرد و یکی از مشکلات اساسی که توسط مدیر این مجتمع بیان شد مساله انتقال شیر به صورت روزانه به شهر کرمان بود.

شیر تولیدی روزانه با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری به کرمان منتقل می‌شود که قرار شد با واگذاری کارخانه تولید لبنیات پاک به مجتمع دامپروری فجر وابسته به بنیاد مستضعفان این مشکل رفع و شیر بز در قلعه گنج فرآوری شود.

عبدالرحمان کاظمی مدیر سلامت مجتمع دامپروری بز مورسیا قلعه گنج در حاشیه این بازدید گفت: این مجتمع ۶ هزار راس ظرفیت دارد و اینک پنج هزار راس بز مورسیا در این مجتمع نگهداری می‌شود که روزانه سه تن شیر بز تولید می‌کند.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین از کارخانه تولید لبنیات پاک واقع در شهرک صنعتی بازدید و تاکید کرد مجموعه شیر پاک به شرکت دامپروری و کشاورزی فجر (اصفهان) واگذار و از این پس محصولات آن با نام و برند پنیر و شیر سنتی بز قلعه گنج عرضه شود.

وی در دیدار سیدعباس حسینی مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب و محمد فلاح کهن فرماندار قلعه گنج هم در زمینه توسعه کارخانه گفتگو کرد و قرار شد طرح تولید مطالعات سیمان سفید به زودی انجام و تحویل رییس بنیاد مستضعفان کشور شود.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کشور نیز در حاشیه بازدید حسین دهقان از کارخانه آهک قلعه گنج گفت: این کارخانه در سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد، اما هنوز پروانه بهره برداری ندارد و درگیر کار‌های اداری آن هستیم؛ معدن آهک این کارخانه در روستای شهکهان در فاصله ۵۰ کیلومتری قرار دارد و پس از انتقال کارخانه آهک و فرایند فراوری، روزانه ۲۰۰ تن آهک تولید می‌کنیم. قرار است مطالعات طرح تولید سیمان سفید نیز انجام شود و اینک به دنبال رفع مشکلات اداری این کارخانه هستیم.

رییس بنیاد مستضعفان در این سفر همچنین از کارخانه تولید رب گوجه دشت کار قلعه گنج بازدید کرد.

فرماندار قلعه گنج درباره این سفر و بازدید‌ها گفت: قرار شد مطالعات طرح توسعه و سند پیشرفت توسعه در قلعه بررسی شود و پروژه‌های نیمه تمام را پیگیری و تکمیل کنند.

فلاح کهن افزود: جلسه‌ای در خصوص برنامه‌های بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج به زودی در دفتر رییس بنیاد مستضعفان کشور تشکیل و مسائل و برنامه‌ها پیگیری و بررسی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022